REJESTRACJA JACHTÓW I INNYCH JEDNOSTEK PŁYWAJĄCYCH O DŁUGOŚCI DO 24 m


KOMUNIKAT

Informujemy, że z dniem 1 sierpnia 2020 r. zmianie uległy przepisy w zakresie rejestracji sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb.


Ustawa z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym w zakresie rejestracji łodzi i pontonów z tym dniem straciła moc.


Zgodnie z ustawą z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m od 1 sierpnia 2020 r. właściwym organem w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m jest starosta oraz polskie związki sportowe.


Zgodnie z ww. ustawą, obowiązkowej rejestracji podlegają:


Właściciel jednostki pływającej, która zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie podlegała obowiązkowi rejestracji, ma obowiązek ją zarejestrować w terminie 17 miesięcy od dnia 1 sierpnia 2020 r.


Obowiązkowi rejestracji nie podlega:

Jednostka pływająca o długości do 24 m, która nie podlega obowiązkowi rejestracji, może być zarejestrowana na wniosek właściciela.


Uwaga: urządzenia pływające służące do amatorskiego połowu ryb o długości powyżej 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy co najmniej 15 kW zarejestrowane na podstawie dotychczasowych przepisów, tj. ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym, będą wymagały przerejestrowania.


Wpisy do rejestrów oraz dokumenty rejestracyjne wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność w przypadku:

Właściciel jednostki pływającej, zarejestrowanej zgodnie z dotychczasowymi przepisami, która podlega obowiązkowi rejestracji, ma obowiązek ją zarejestrować przed upływem terminu ważności dokumentu rejestracyjnego wyżej określonego.


Wzory formularzy są dostępne na stronie Urzędu Morskiego w Szczecinie.


Wniosek o rejestrację jednostki pływającej można również złożyć w wersji elektronicznej za pomocą Elektronicznej Skrzynki Podawczej, dostępnej pod adresem: https://interesant.reja24.gov.pl


Opłata:


Opłatę należy uiścić:

na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Wieluniu, pl. Kazimierza Wielkiego 2, 98-300 Wieluń, nr rachunku 12 9256 0004 0070 2340 2000 0430*


* tytuł wpłaty: REJA24


Termin i sposób załatwienia sprawy: 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.


Wymagane wnioski i dokumenty: