PROTOKÓŁ NR XIV/20

z posiedzenia

Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Wieluniu

i Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu w Wieluniu

odbytego zdalnie dniu 15 października 2020 roku

W posiedzeniu komisji udział brali:

1.       Pan Andrzej Jażdżyk            - przewodniczący Komisji Rewizyjnej

2.       Pani Grażyna Ryczyńska      - wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej

3.       Pan Waldemar Borczyk        - przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji,

  członek Komisji Rewizyjnej

4.       Pan Józef Kowal                   - wiceprzewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji

5.       Pani Alina Błach                   - członek Komisji Rewizyjnej

6.       Pan Robert Grabowski          - członek Komisji Rewizyjnej,

  członek Komisji Skarg, Wniosków i Petycji

7.      Pan Sebastian Jasiński         - członek Komisji Skarg, Wniosków i Petycji

Ponadto w posiedzeniu komisji uczestniczyli:

1.       Pan Krzysztof Dziuba                     - wicestarosta wieluński

2.      Pan Andrzej Chowis                       - sekretarz powiatu

Lista obecności członków komisji i gości stanowi załącznik do niniejszego protokołu.

Proponowany porządek posiedzenia:

1.       Otwarcie wspólnego posiedzenia komisji.

2.       Stwierdzenie prawomocności obrad.

3.       Przyjęcie porządku obrad.

4.       Przyjęcie protokołu z XIII posiedzenia Komisji Rewizyjnej.

5.       Przyjęcie protokołu z XXII posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.

6.       Rozpatrzenie wniosku radnego Andrzeja Stępnia z dnia 29 września 2020 r.
w sprawie przeprowadzenia przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Wieluniu kontroli w zakresie wydatków poniesionych w związku z funkcjonowaniem Mobilnego punktu pobierania próbek na obecność koronawirusa COVID-19.

7.       Komunikaty, informacje i oświadczenia radnych.

8.      Zamknięcie wspólnego posiedzenia komisji.

Pkt 1

Otwarcie wspólnego posiedzenia komisji.

Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej otworzył
wspólne posiedzenie Komisji Rewizyjnej i Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu w Wieluniu. Powitał wszystkie osoby biorące udział w zdalnym posiedzeniu. Poinformował, że będzie prowadził wspólne posiedzenie komisji.  

Pkt 2

Stwierdzenie prawomocności obrad.

          Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej na podstawie zdalnego połączenia audiowizualnego stwierdził prawomocność obrad. Oświadczył, że większość radnych jest obecna. Podał, że nieobecny jest radny Sebastian Jasiński, który ma kłopoty z połączeniem.

Pkt 3

Przyjęcie porządku obrad.

Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapytał czy są uwagi, propozycje zmian do przedstawionego porządku obrad. Nikt się nie zgłosił. Poddał pod głosowanie proponowany porządek wspólnego posiedzenia.

Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Wieluniu oraz Komisja Skarg, Wniosków
i Petycji Rady Powiatu w Wieluniu  jednogłośnie 5 głosami „za” przyjęła proponowany porządek wspólnego posiedzenia (głosowało 5 radnych).

Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że zostało przerwane połączenie z radnym Waldemarem Borczykiem.

Pkt 4

Przyjęcie protokołu z XIII posiedzenia Komisji Rewizyjnej.

Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapytał czy są uwagi do treści protokołu. Nikt się nie zgłosił. Zwracając się do członków Komisji Rewizyjnej poddał pod głosowanie protokół nr XIII/20.

Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Wieluniu jednogłośnie 4 głosami „za” przyjęła protokół z XIII posiedzenia komisji (głosowało 4 członków komisji).

Pkt 5

Przyjęcie protokołu z XII posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.

Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej poprosił
o udział w głosowaniu tylko członków Komisji Skarg, Wniosków i Petycji. Zapytał kto jest za przyjęciem protokołu nr XII/20.

Komisja Skarg, Wniosków i Petycji Rady Powiatu w Wieluniu jednogłośnie
2 głosami „za” przyjęła protokół z XII posiedzenia komisji (głosowało 2 członków komisji).

Pkt 6

Rozpatrzenie wniosku radnego Andrzeja Stępnia z dnia 29 września 2020 r.
w sprawie przeprowadzenia przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Wieluniu kontroli w zakresie wydatków poniesionych w związku z funkcjonowaniem Mobilnego punktu pobierania próbek na obecność koronawirusa COVID-19.

Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapytał jaka jest opinia Komisja Skarg, Wniosków i Petycji.

Radny Józef Kowal – członek Komisji Skarg, Wniosków i Petycji wyjaśnił, że Komisja Skarg, Wniosków i Petycji nie zajmowała się wcześniej ww. wnioskiem
i nie wydała opinii w przedmiotowej sprawie.

Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej o zabranie głosu poprosił sekretarza powiatu.

Pan Andrzej Chowis – sekretarz powiatu wyjaśnił, że działalność kontrolna Komisji Rewizyjnej odbywa się na podstawie planu kontroli zatwierdzanego co roku przez Radę Powiatu. Decyzję o przeprowadzeniu kontroli nie objętej planem,
np. w związku ze zgłoszonym wnioskiem, może podjąć wyłącznie rada. Podał, że jednym z rozwiązań zaistniałej sytuacji może być skierowanie wniosku
o przeprowadzenie kontroli na sesję, ewentualnie można zaproponować ujęcie przedmiotowej kontroli w planie kontroli na przyszły rok.

Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej o zabranie głosu poprosił wicestarostę wieluńskiego Pana Krzysztofa Dziubę.

Pan Krzysztof Dziuba – wicestarosta wieluński powiedział, że nie widzi żadnych przeciwskazań żeby Komisja Rewizyjna zajęła się tą sprawą. Jednocześnie zwrócił się z prośbą o przeprowadzenie kontroli obejmującej ww. zakres w przyszłym roku, ewentualnie w miesiącu grudniu. Wyjaśnił, że oddział zdrowia w Starostwie Powiatowym, który prowadzi czynności związane z punktem wymazowym, rejestrował start pracy, rozliczał itd. jest całkowicie wyłączony ze względu na to, że pracownicy są zakażeni COVID-19, przebywają w izolacji i na ten moment nie wiadomo kiedy wrócą do pracy, może w połowie listopada.

Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej powiedział że jego zdaniem, z uwagi na obecną sytuację epidemiczną w powiecie wieluńskim, kontrolę dotyczącą wydatków poniesionych w związku z funkcjonowaniem punktu wymazowego, Komisja Rewizyjna powinna zaplanować w planie kontroli na nowy rok kalendarzowy. Następnie zapytał członków Komisji Rewizyjnej czy wyrażają zgodę na przeprowadzenie kontroli w przedmiotowym zakresie.

Członkowie Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Wieluniu 3 głosami „za” wyrazili zgodę na przeprowadzenie kontroli w zakresie wydatków poniesionych w związku z funkcjonowaniem Mobilnego punktu pobierania próbek na obecność koronawirusa COVID-19 (głosowało 3 członków komisji).

Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej dalej zapytał członków Komisji Rewizyjnej czy są za przeprowadzeniem ww. kontroli
w nowym roku kalendarzowym.

Członkowie Komisji Rewizyjnej Rady Powiatu w Wieluniu jednogłośnie
4 głosami „za” podjęli decyzję, że kontrola dotycząca wydatków poniesionych
w
związku z funkcjonowaniem Mobilnego punktu pobierania próbek na obecność koronawirusa COVID-19 zostanie przeprowadzona w roku 2021 (głosowało
4 członków komisji).

Pkt 7

Komunikaty, informacje i oświadczenia radnych.

Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej powołując się na pismo przekazane przez Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi w sprawie zwiększania reżimu sanitarnego w domach pomocy społecznej, zwrócił się do członków Komisji Rewizyjnej o przesunięcie zaplanowanej na IV kwartał br. kontroli działalności Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie w zakresie gospodarki finansowej i stanu organizacyjnego placówki na przyszły rok. Poprosił o wyrażenie opinii w przedmiotowym zakresie.

Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Wieluniu podjęła decyzję o przesunięciu kontroli działalności Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie w zakresie gospodarki finansowej i stanu organizacyjnego placówki zaplanowanej na IV kwartał 2020 r.
na nowy rok kalendarzowy 2021.

Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej oświadczył, że w związku z podjętą decyzją do przewodniczącego Rady Powiatu w Wieluniu zostanie wystosowane pismo informujące o przesunięciu ww. kontroli na przyszły rok.

Pan Krzysztof Dziuba – wicestarosta wieluński zwracając się do sekretarza powiatu, zapytał czy nie należałoby podjąć uchwały zmieniającej plan kontroli Komisji Rewizyjnej na rok 2020.

Pan Andrzej Chowis – sekretarz powiatu odpowiedział, że dla ścisłości można byłoby zaproponować zmianę planu kontroli Komisji Rewizyjnej poprzez wykreślenie tego punktu. Wskazał, że można to uczynić w miesiącu listopadzie.

Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej powiedział, że projekt uchwały zawierający zmiany w planie kontroli na rok 2020 zostanie po przygotowaniu przedłożony przewodniczącemu Rady Powiatu w Wieluniu. Zapytał czy w punkcie 7 ktoś chciałby jeszcze zabrać głos. Nikt się nie zgłosił. Przeszedł do następnego punktu porządku obrad.

Pkt 8

Zamknięcie wspólnego posiedzenia komisji.

Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej wobec wyczerpania porządku obrad zamknął wspólne posiedzenie komisji dziękując za udział.

protokołowała                                       przewodniczący komisji Rewizyjnej

Anna Zychla                                                   Andrzej Jażdżyk

 

                                        przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji

                                                           Waldemar Borczyk