OPŁATA REJESTRACYJNA ZA WYDANIE POZWOLENIA ZINTEGROWANEGO
Prosimy o wnoszenie opłaty rejestracyjnej na rachunek Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej, która jest warunkiem rozpatrzenia wniosku o wydanie pozwolenia zintegrowanego.
Numer rachunku bankowego NFOŚiGW:
BGK III O/Warszawa 76 1130 1062 0000 0109 9520 0010
Adres Narodowego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
ul. Konstruktorska 3a
02-673 Warszawa
OBLICZENIE STAWKI OPŁATY REJESTRACYJNEJ:
Przy obliczaniu opłaty rejestracyjnej stosuje się rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 4 listopada 2002 r. w sprawie wysokości opłat rejestracyjnych (Dz.U. nr 190 poz.1591). Wysokość opłaty rejestracyjnej oblicza się według wzoru:
O = B x Wr / Wp
gdzie:
O - oznacza wysokość opłaty
B - oznacza wysokość bazowej stawki opłaty dla danego rodzaju instalacji (podane w rozporządzeniu),
Wr - oznacza maksymalną (możliwą teoretyczną do osiągnięcia) wielkość parametru charakteryzującego skalę działalności prowadzonej w instalacji,
Wp - oznacza progową wielkość parametru charakteryzującego skalę działalności prowadzonej w instalacji danego rodzaju (podane w rozporządzeniu).
UWAGA!
Jeżeli wielkość wskaźnika Wr jest mniejsza lub równa wielkości wskaźnika Wp to wysokość opłaty rejestracyjnej jest równa bazowej stawce opłaty !
Prosimy o zapoznanie się z treścią w/w rozporządzenia w celu uniknięcia ewentualnych błędów.
OPŁATA SKARBOWA
OPŁATA SKARBOWA
Od dnia 20 listopada 2010 r. zapłata należnej opłaty skarbowej może być dokonana wyłącznie w formie gotówkowej lub bezgotówkowej (przelew).
Zgodnie z art. 6 ustawy z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. nr 225 poz. 1635), obowiązek zapłaty skarbowej od wydania pozwolenia / zezwolenia / koncesji / zaświadczenia powstaje z chwilą złożenia wniosku o wydanie pozwolenia / zezwolenia / koncesji / zaświadczenia - wnioskodawca zobowiązany jest przedłożyć dowód uiszczenia tej opłaty.
Jeżeli mimo zapłacenia opłaty skarbowej nie wydano pozwolenia / zezwolenia / koncesji / zaświadczenia, opłata ta podlega zwrotowi na wniosek, który należy złożyć w terminie do 5 lat, licząc od końca roku, w którym dokonano zapłaty.
W przypadku:
- udzielania pozwolenia na wprowadzanie substancji i energii do środowiska oraz pozwoleia na wytwarzanie odpadów wydawane na podstawie przepisów o ochronie środowiska i przepisów o odpadach opłata skarbowa wynosi 2 011 zł,
- wydania zezwolenia / koncesji opłata skarbowa wynosi 616 zł,
- wydania zezwolenia na utrzymanie chartów rasowych lub ich mieszańców opłata skarbowa wynosi 82,00 zł,
- wydania pozwolenia wodnoprawnego opłata skarbowa wynosi 217 zł, (za każdą wnioskowaną czynność).
- wydania zaświadczenia opłata skarbowa wynosi 17 zł.
- dokonanie wpisu do rejestru opłata skarbowa wynosi 26 zł.
Beneficjantem tej opłaty jest organ podatkowy właściwy miejscowo ze względu na siedzibę organu, który wydał pozwolenie / zezwolenie / koncesję / zaświadczenie - w przypadku Starostwa Powiatowego w Wieluniu jest to Burmistrz Wielunia.
Wpłat należy dokonywać:
- bezgotówkowo lub gotówkowo: rachunek w Banku RBS w Lututowie nr 49 9256 0004 0723 5034 2000 0130
- gotówkowo: w punkcie kasowym Banku RBS w Lututowie w Wieluniu Plac Kazimierza Wielkiego 2 (w dni robocze w godz. 800 - 1530).