W posiedzeniu komisji
udział brali:
1. Pan Andrzej Jażdżyk -
przewodniczący Komisji Rewizyjnej
2.
Pani Grażyna Ryczyńska - wiceprzewodniczący Komisji Rewizyjnej
3. Pan Waldemar
Borczyk -
przewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji,
członek Komisji Rewizyjnej
4.
Pan Józef Kowal -
wiceprzewodniczący Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
5.
Pani Alina Błach -
członek Komisji Rewizyjnej
6. Pan Robert
Grabowski - członek Komisji Rewizyjnej,
członek Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
7. Pan
Sebastian Jasiński - członek Komisji
Skarg, Wniosków i Petycji
Ponadto w posiedzeniu komisji
uczestniczyli:
1.
Pan Krzysztof Dziuba -
wicestarosta wieluński
2.
Pan Andrzej Chowis - sekretarz powiatu
Lista obecności
członków komisji i gości stanowi załącznik do niniejszego protokołu.
Proponowany
porządek posiedzenia:
1.
Otwarcie wspólnego posiedzenia komisji.
2.
Stwierdzenie prawomocności obrad.
3.
Przyjęcie porządku obrad.
4.
Przyjęcie protokołu z XIII posiedzenia Komisji
Rewizyjnej.
5.
Przyjęcie protokołu z XXII posiedzenia Komisji Skarg,
Wniosków i Petycji.
6.
Rozpatrzenie wniosku radnego Andrzeja Stępnia
z dnia 29 września 2020 r.
w sprawie przeprowadzenia przez Komisję Rewizyjną Rady Powiatu w Wieluniu
kontroli w zakresie wydatków poniesionych w związku z funkcjonowaniem Mobilnego
punktu pobierania próbek na obecność koronawirusa
COVID-19.
7.
Komunikaty, informacje i oświadczenia radnych.
8. Zamknięcie
wspólnego posiedzenia komisji.
Pkt 1
Otwarcie
wspólnego posiedzenia komisji.
Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej otworzył
wspólne posiedzenie Komisji Rewizyjnej i Komisji Skarg, Wniosków i Petycji Rady
Powiatu w Wieluniu. Powitał wszystkie osoby biorące udział w zdalnym
posiedzeniu. Poinformował, że będzie prowadził wspólne posiedzenie komisji.
Pkt 2
Stwierdzenie
prawomocności obrad.
Radny Andrzej Jażdżyk
– przewodniczący Komisji Rewizyjnej na
podstawie zdalnego połączenia audiowizualnego stwierdził prawomocność obrad.
Oświadczył, że większość radnych jest obecna. Podał, że nieobecny jest radny
Sebastian Jasiński, który ma kłopoty z połączeniem.
Pkt 3
Przyjęcie
porządku obrad.
Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapytał
czy są uwagi, propozycje zmian do przedstawionego porządku obrad. Nikt się nie zgłosił. Poddał pod
głosowanie proponowany porządek wspólnego posiedzenia.
Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Wieluniu oraz Komisja
Skarg, Wniosków
i Petycji Rady Powiatu w Wieluniu jednogłośnie 5 głosami „za” przyjęła
proponowany porządek wspólnego posiedzenia (głosowało 5 radnych).
Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej poinformował, że zostało przerwane połączenie z radnym Waldemarem Borczykiem.
Pkt 4
Przyjęcie
protokołu z XIII posiedzenia Komisji Rewizyjnej.
Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapytał czy są uwagi do treści protokołu. Nikt się nie zgłosił. Zwracając się do członków Komisji Rewizyjnej poddał
pod głosowanie protokół nr XIII/20.
Komisja Rewizyjna Rady
Powiatu w Wieluniu jednogłośnie 4 głosami „za” przyjęła protokół z XIII
posiedzenia komisji (głosowało 4 członków komisji).
Pkt 5
Przyjęcie
protokołu z XII posiedzenia Komisji Skarg, Wniosków i Petycji.
Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej poprosił
o udział w głosowaniu tylko członków Komisji Skarg, Wniosków i Petycji. Zapytał
kto jest za przyjęciem protokołu nr XII/20.
Komisja Skarg, Wniosków i
Petycji Rady Powiatu w Wieluniu jednogłośnie
2 głosami „za” przyjęła protokół z XII posiedzenia komisji (głosowało 2
członków komisji).
Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej zapytał jaka jest opinia Komisja Skarg, Wniosków i Petycji.
Radny Józef Kowal –
członek Komisji Skarg, Wniosków i Petycji wyjaśnił, że Komisja
Skarg, Wniosków i Petycji nie zajmowała się wcześniej ww. wnioskiem
i nie wydała opinii w przedmiotowej sprawie.
Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej o zabranie głosu poprosił sekretarza powiatu.
Pan Andrzej Chowis – sekretarz powiatu wyjaśnił, że działalność kontrolna Komisji Rewizyjnej
odbywa się na podstawie planu kontroli zatwierdzanego co roku przez Radę Powiatu.
Decyzję o przeprowadzeniu kontroli nie objętej planem,
np. w związku ze zgłoszonym wnioskiem, może podjąć wyłącznie rada. Podał, że
jednym z rozwiązań zaistniałej sytuacji może być skierowanie wniosku
o przeprowadzenie kontroli na sesję, ewentualnie można zaproponować ujęcie
przedmiotowej kontroli w planie kontroli na przyszły rok.
Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej o zabranie głosu poprosił wicestarostę wieluńskiego Pana Krzysztofa
Dziubę.
Pan Krzysztof Dziuba –
wicestarosta wieluński powiedział, że nie widzi żadnych
przeciwskazań żeby Komisja Rewizyjna zajęła się tą sprawą. Jednocześnie zwrócił
się z prośbą o przeprowadzenie kontroli obejmującej ww. zakres w przyszłym
roku, ewentualnie w miesiącu grudniu. Wyjaśnił, że oddział zdrowia w Starostwie
Powiatowym, który prowadzi czynności związane z punktem wymazowym, rejestrował
start pracy, rozliczał itd. jest całkowicie wyłączony ze względu na to, że
pracownicy są zakażeni COVID-19, przebywają w izolacji i na ten moment nie
wiadomo kiedy wrócą do pracy, może w połowie listopada.
Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej powiedział że jego zdaniem, z uwagi na obecną sytuację epidemiczną w
powiecie wieluńskim, kontrolę dotyczącą wydatków poniesionych w związku z
funkcjonowaniem punktu wymazowego, Komisja Rewizyjna powinna zaplanować w
planie kontroli na nowy rok kalendarzowy. Następnie zapytał członków Komisji
Rewizyjnej czy wyrażają zgodę na przeprowadzenie kontroli w przedmiotowym
zakresie.
Członkowie Komisji
Rewizyjnej Rady Powiatu w Wieluniu 3 głosami „za” wyrazili zgodę na
przeprowadzenie kontroli w
zakresie wydatków poniesionych w związku z funkcjonowaniem Mobilnego punktu
pobierania próbek na obecność koronawirusa COVID-19
(głosowało 3 członków komisji).
Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej dalej zapytał członków Komisji Rewizyjnej czy są za przeprowadzeniem ww.
kontroli
w nowym roku kalendarzowym.
Członkowie Komisji
Rewizyjnej Rady Powiatu
w Wieluniu jednogłośnie
4 głosami „za” podjęli decyzję, że kontrola dotycząca wydatków poniesionych
w związku z funkcjonowaniem
Mobilnego punktu pobierania próbek na obecność koronawirusa
COVID-19 zostanie przeprowadzona w roku 2021 (głosowało
4 członków komisji).
Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej powołując się na pismo przekazane przez Łódzki Urząd Wojewódzki w Łodzi w
sprawie zwiększania reżimu sanitarnego w domach pomocy społecznej, zwrócił się
do członków Komisji Rewizyjnej o przesunięcie zaplanowanej na IV kwartał br.
kontroli działalności Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie w zakresie gospodarki
finansowej i stanu organizacyjnego placówki na przyszły rok. Poprosił o
wyrażenie opinii w przedmiotowym zakresie.
Komisja Rewizyjna Rady Powiatu w Wieluniu podjęła decyzję o przesunięciu kontroli
działalności Domu Pomocy Społecznej w Skrzynnie w zakresie gospodarki
finansowej i stanu organizacyjnego placówki zaplanowanej na IV kwartał 2020 r.
na nowy rok kalendarzowy 2021.
Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej oświadczył, że w związku z podjętą decyzją do przewodniczącego Rady Powiatu
w Wieluniu zostanie wystosowane pismo informujące o przesunięciu ww. kontroli
na przyszły rok.
Pan Krzysztof Dziuba –
wicestarosta wieluński zwracając się do sekretarza
powiatu, zapytał czy nie należałoby podjąć uchwały zmieniającej plan kontroli
Komisji Rewizyjnej na rok 2020.
Pan Andrzej Chowis – sekretarz powiatu odpowiedział, że dla ścisłości można byłoby zaproponować zmianę planu
kontroli Komisji Rewizyjnej poprzez wykreślenie tego punktu. Wskazał, że można
to uczynić w miesiącu listopadzie.
Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej powiedział, że projekt uchwały zawierający zmiany w planie kontroli na
rok 2020 zostanie po przygotowaniu przedłożony przewodniczącemu Rady Powiatu w
Wieluniu. Zapytał czy w punkcie 7 ktoś chciałby jeszcze zabrać głos. Nikt się nie zgłosił. Przeszedł do
następnego punktu porządku obrad.
Radny Andrzej Jażdżyk – przewodniczący Komisji Rewizyjnej wobec wyczerpania porządku obrad zamknął wspólne posiedzenie komisji dziękując
za udział.
protokołowała przewodniczący
komisji Rewizyjnej
Anna Zychla Andrzej Jażdżyk
przewodniczący
Komisji Skarg, Wniosków i Petycji
Waldemar
Borczyk