PROTOKÓ£ NR XXVI/20 z posiedzenia Komisji Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki
Rady Powiatu w Wieluniu odbytego zdalnie dniu 21 paŸdziernika 2020 roku
W posiedzeniu komisji udzia³ brali:
1.
Pan Henryk Wojcieszak - przewodnicz¹cy komisji
2.
Pan Sebastian Jasiñski - z-ca przewodnicz¹cego komisji
3.
Pan Waldemar Borczyk - cz³onek komisji
4.
Pan £ukasz Dybka -
cz³onek komisji
5.
Pani Joanna Kaca³a - cz³onek komisji
6.
Pan Andrzej £ebek - cz³onek komisji
7.
Pan Grzegorz Mielczarek -
cz³onek komisji
8.
Pan Andrzej Stêpieñ - cz³onek komisji
Nieobecny:
1.
Pan Krzysztof Sola - cz³onek
komisji
Ponadto w posiedzeniu komisji uczestniczyli:
1.
Pani Anna Freus - p.o. Dyrektora SP
ZOZ w Wieluniu
2.
Pan Krzysztof Dziuba - Wicestarosta Wieluñski
3.
Pan Jaros³aw Klimas - Naczelnik Wydzia³u
Komunikacji, Transportu
i Dróg w/m
4.
Pani Gra¿yna Nowakowska - z-ca naczelnika Wydzia³u Geodezji,
Kartografii,
Katastru i Gospodarki
Nieruchomoœciami w/m
5.
Pani Beata Korczewska - z-ca Dyrektora PCPR w
Wieluniu
Lista obecnoœci cz³onków komisji i goœci stanowi
za³¹cznik do niniejszego protoko³u.
Proponowany porz¹dek
posiedzenia:
1.
Otwarcie
XXVI posiedzenia Komisji.
2.
Stwierdzenie
prawomocnoœci obrad.
3.
Przyjêcie
porz¹dku obrad.
4.
Przyjêcie
protoko³u z XXV posiedzenia Komisji.
5.
Zaopiniowanie projektu uchwa³y Rady Powiatu w
Wieluniu w sprawie zatwierdzenia „Programu naprawczego SP ZOZ w Wieluniu na
lata 2020-2022”.
6. Zaopiniowanie
projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie ustalenia rozk³adu godzin
pracy aptek ogólnodostêpnych na terenie powiatu wieluñskiego na 2021 rok.
7. Zaopiniowanie
projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie ustalenia wysokoœci op³at
za usuwanie z drogi i przechowywanie pojazdów na parkingu strze¿onym oraz
wysokoœci kosztów powsta³ych w razie odst¹pienia od usuniêcia pojazdu w roku
2021.
8. Informacja na temat
powiatowego zasobu nieruchomoœci.
9. Komunikaty,
informacje i oœwiadczenia radnych.
10. Zamkniêcie
XXVI posiedzenia Komisji.
Pkt 1
Otwarcie
XXVI posiedzenia komisji.
Radny
Henryk Wojcieszak
– przewodnicz¹cy
komisji otworzy³
XXVI posiedzenie Komisji Bud¿etu,
Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w Wieluniu
w trybie zdalnym. Powita³ wszystkie osoby bior¹ce udzia³ w zdalnym posiedzeniu.
Pkt 2
Stwierdzenie prawomocnoœci obrad.
Radny Henryk Wojcieszak –
przewodnicz¹cy komisji sprawdzi³ obecnoœæ. Oœwiadczy³, ¿e na 9 cz³onków komisji
obecnych jest 7, nieobecni s¹ radny Andrzej
£ebek i radny Krzysztof Sola. Stwierdzi³ prawomocnoœæ obrad.
Od punktu 3 w zdalnym posiedzeniu
uczestniczy radny Andrzej £ebek. Komisja obraduje w 8-osobowym sk³adzie.
Pkt 3
Przyjêcie
porz¹dku obrad.
Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji w zwi¹zku z przekazanym projektem uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu
zmieniaj¹cej uchwa³ê Nr XXI/123/20 Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 27 kwietnia
2020 r. w sprawie podzia³u œrodków Pañstwowego Funduszu Rehabilitacji Osób
Niepe³nosprawnych przypadaj¹cych na teren powiatu wieluñskiego wg algorytmu w
2020 r. na realizacjê zadañ okreœlonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o
rehabilitacji zawodowej i spo³ecznej oraz zatrudnianiu osób niepe³nosprawnych, zaproponowa³ rozszerzenie porz¹dku obrad
o dodatkowy punkt pod nazw¹: „Zaopiniowanie projektu uchwa³y Rady Powiatu w
Wieluniu zmieniaj¹cej uchwa³ê XXI/123/20 Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 27
kwietnia 2020 r. w sprawie podzia³u œrodków Pañstwowego Funduszu Rehabilitacji
Osób Niepe³nosprawnych przypadaj¹cych na teren powiatu wieluñskiego wg
algorytmu w 2020 r. na realizacjê zadañ okreœlonych w ustawie z dnia 27
sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i spo³ecznej oraz zatrudnianiu osób
niepe³nosprawnych”. Zaproponowa³ dodanie tego punktu po punkcie 8 jako punktu
9, a dotychczasowe punkty 9 i 10 zostan¹
oznaczone jako punkty 10 i 11. Nastêpnie zapyta³ czy s¹ jeszcze inne uwagi, propozycje
zmian do przedstawionego porz¹dku obrad. Nikt
siê nie zg³osi³. Zapyta³ kto jest za przyjêciem zmienionego porz¹dku
posiedzenia.
Komisja Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w
Wieluniu jednog³oœnie
8 g³osami „za” przyjê³a porz¹dek posiedzenia wraz ze
zmian¹ polegaj¹c¹ na wprowadzeniu pod numerem 9 dodatkowego punktu (g³osowa³o 8
cz³onków komisji).
Przyjêty porz¹dek posiedzenia:
1.
Otwarcie
XXVI posiedzenia Komisji.
2.
Stwierdzenie
prawomocnoœci obrad.
3.
Przyjêcie
porz¹dku obrad.
4.
Przyjêcie
protoko³u z XXV posiedzenia Komisji.
5.
Zaopiniowanie projektu uchwa³y Rady Powiatu w
Wieluniu w sprawie zatwierdzenia „Programu naprawczego SP ZOZ w Wieluniu na
lata 2020-2022”.
6. Zaopiniowanie
projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie ustalenia rozk³adu godzin
pracy aptek ogólnodostêpnych na terenie powiatu wieluñskiego na 2021 rok.
7. Zaopiniowanie
projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie ustalenia wysokoœci op³at
za usuwanie z drogi i przechowywanie pojazdów na parkingu strze¿onym oraz
wysokoœci kosztów powsta³ych w razie odst¹pienia od usuniêcia pojazdu w roku
2021.
8. Informacja na temat
powiatowego zasobu nieruchomoœci.
9. Zaopiniowanie
projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu zmieniaj¹cej uchwa³ê Nr XXI/123/20
Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 27 kwietnia 2020 r. w sprawie podzia³u œrodków
Pañstwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepe³nosprawnych przypadaj¹cych na
teren powiatu wieluñskiego
wg algorytmu w 2020 r. na realizacjê zadañ okreœlonych w ustawie
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i spo³ecznej oraz zatrudnianiu
osób niepe³nosprawnych.
10. Komunikaty,
informacje i oœwiadczenia radnych.
11. Zamkniêcie
XXVI posiedzenia Komisji.
Radny Henryk Wojcieszak –
przewodnicz¹cy komisji powiedzia³, ¿e protokó³ z XXV
posiedzenia komisji zosta³ udostêpniony radnym w formie elektronicznej. Zapyta³
czy s¹ uwagi do treœci protoko³u. Nikt
siê nie zg³osi³. Podda³ pod g³osowanie protokó³ nr XXV/20.
Komisja Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w
Wieluniu jednog³oœnie 8 g³osami „za” przyjê³a protokó³ z XXV posiedzenia
komisji.
Pkt 5
Zaopiniowanie
projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie zatwierdzenia „Programu
naprawczego SP ZOZ w Wieluniu na lata 2020-2022”.
Radny Henryk
Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji powita³ Pani¹ Annê Freus. W imieniu
w³asnym i komisji z³o¿y³ Pani Annie Freus ¿yczenia z okazji wyboru na nowe
stanowisko: wytrwa³oœci i sukcesów. Nastêpnie zapyta³ czy chcia³aby uzupe³niæ
przed³o¿ony materia³.
Pani Anna Freus
– p.o. Dyrektora SP ZOZ w Wieluniu tytu³em wstêpu powiedzia³a, ¿e podstaw¹
do przygotowania programu naprawczego na
lata 2020-2022 jest ustawa o dzia³alnoœci leczniczej, która obliguje
dyrektora szpitala do jego opracowania i przed³o¿enia do koñca wrzeœnia ka¿dego
roku, je¿eli w poprzednim roku wyst¹pi³a strata netto. Wyjaœni³a, ¿e strata
netto jaka wyst¹pi³a w SP ZOZ nie wymaga³a pokrycia przez organ tworz¹cy ze
wzglêdu na jej wysokoœæ poni¿ej poziomu amortyzacji, jednak¿e obliguje do
sporz¹dzenia takiego programu. Poda³a, ¿e program naprawczy czerpie z
opracowania przygotowanego przez firmê Know-How, a tak¿e zawiera elementy
zwi¹zane z aktualn¹ sytuacj¹ epidemiologiczn¹
i dzia³aniami, które musz¹ i powinny byæ w zwi¹zku z tym podjête.
Radny Henryk Wojcieszak
– przewodnicz¹cy komisji odniós³ siê do tabeli nr 7, która obrazuje poziom niewykonania
za szeœæ miesiêcy 2020 r. Poda³, ¿e ró¿nica pomiêdzy wartoœci¹ wyp³aconego
przez NFZ przychodu, a faktycznego wykonania wynosi oko³o 3 mln. 360 tys. z³. Wskaza³, ¿e kolejna tabela, w
której pokazano wynik finansowy, powiela ww. tabelê. Natomiast w tabelach, w
których pokazano przychody i koszty poszczególnych oddzia³ów, je¿eli chodzi o przychody ze sprzeda¿y wartoœæ jest inna. Poprosi³
o wyjaœnienie, zapyta³ czy to jest rycza³t powiêkszony o procedury.
Pani Anna Freus
– p.o. Dyrektora SP ZOZ w Wieluniu powiedzia³a, ¿e bêdzie inna pozycja
dlatego, ¿e w przychodach ze sprzeda¿y s¹ przychody z NFZ lub przychody wobec
pacjentów nieubezpieczonych, czyli w podstawowej dzia³alnoœci. W pozosta³ych
pozycjach s¹ jeszcze pozosta³e przychody operacyjne i przychody finansowe, je¿eli
takie maj¹ miejsce na oddzia³ach.
Radny Henryk
Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji zapyta³ co siê mieœci w pozosta³ych
przychodach operacyjnych.
Pani Anna Freus
– p.o. Dyrektora SP ZOZ w Wieluniu odpowiedzia³a,
¿e w pozosta³ych przychodach operacyjnych bêdzie siê mieœci³a równie¿ wartoœæ
amortyzacji w przeliczeniu na komórkê, bêd¹ np. œrodki trwa³e z darowizn.
Radny Henryk
Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji bior¹c pod uwagê poziom niewykonania
rycza³tu za okres 6 miesiêcy stwierdzi³, ¿e przy obecnym tempie, szpital na
koniec roku niebezpiecznie zbli¿y siê do 8 mln. z³ niewykonania. Powo³uj¹c siê
na zawart¹ w przed³o¿onym materiale informacjê wskaza³, ¿e NFZ mo¿e ewentualnie
wyd³u¿yæ termin na odrobienie strat w zakresie poziomu wykonania procedur
medycznych do 30 czerwca przysz³ego roku.
Pani Anna Freus
– p.o. Dyrektora SP ZOZ w Wieluniu oœwiadczy³a, ¿e zgodnie z
posiadanymi informacjami, jest wola NFZ ¿eby to by³ czerwiec kolejnego roku. Doda³a,
¿e zwi¹zek szpitali powiatowych walczy o to ¿eby to nie by³o w ten sposób
rozliczane. Na razie s¹ wstêpne deklaracje, mówi siê, ¿e najprawdopodobniej nie
bêdzie brane pod uwagê 100%, wystarczaj¹cym poziomem bêdzie próg 70%, tzn. je¿eli
wykonanie bêdzie na poziomie 70% i wy¿szym nie zostanie uciêty poziom rycza³tu.
Podkreœli³a, ¿e na tym etapie nie mo¿na siê jeszcze przywi¹zywaæ do takich
informacji i nale¿y d¹¿yæ do tego ¿eby wykonanie by³o na jak najlepszym
poziomie, co w obecnej sytuacji jest trudne. Poinformowa³a, ¿e z uwagi na
zaka¿enia Covid-19 w szpitalu z dniem dzisiejszym musia³ zostaæ zamkniêty
oddzia³ internistyczny o profilu ogólnym jak równie¿ kardiologicznym.
Radny Henryk
Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji przypomnia³, ¿e oddzia³
internistyczny przerwê w funkcjonowaniu z powodu zara¿eñ zanotowa³ te¿ w maju.
Pani Anna Freus
– p.o. Dyrektora SP ZOZ w Wieluniu wskaza³a,
¿e wstrzymane przyjêcia pacjentów na oddziale internistycznym by³y w okresie
od 8 do 22 maja tego roku.
Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji stwierdzi³, ¿e
przygotowany program naprawczy opiera siê na posiadanych danych, ale o
perspektywach trudno mówiæ, bo nadal nie wiadomo jak sprawa z pandemi¹ siê
rozwinie. Nastêpnie zwracaj¹c siê do radnych zapyta³, czy maj¹ pytania w przedmiotowej
sprawie. Nikt siê nie zg³osi³. Podda³
pod g³osowanie projekt uchwa³y Rady Powiatu w ww. sprawie.
Komisja Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w
Wieluniu 6 g³osami „za”, przy 2 g³osach
„przeciw” pozytywnie zaopiniowa³a projekt
uchwa³y Rady Powiatu w
Wieluniu w sprawie zatwierdzenia „Programu naprawczego SP ZOZ w
Wieluniu na lata 2020-2022” (g³osowa³o 8 cz³onków komisji).
Radny Henryk
Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji zapyta³ czy
do przed³o¿onego projektu uchwa³y Rady Powiatu s¹ pytania. Nikt siê nie zg³osi³. Zarz¹dzi³ g³osowanie.
Komisja Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w
Wieluniu jednog³oœnie
8 g³osami „za” pozytywnie zaopiniowa³a projekt uchwa³y Rady
Powiatu w Wieluniu
w sprawie ustalenia rozk³adu
godzin pracy aptek ogólnodostêpnych na terenie powiatu wieluñskiego na 2021 rok
(g³osowa³o 8 cz³onków komisji).
Radny Henryk
Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji powita³
Naczelnika Wydzia³u Komunikacji, Transportu i Dróg. Powiedzia³, ¿e w przedstawionym
projekcie uchwa³y bez zmian pozosta³y wysokoœci op³at ustalone w ubieg³ym roku.
Nastêpnie zg³osi³ uwagi do ww. projektu uchwa³y. Zwróci³ uwagê, ¿e w podstawie
prawnej uchwa³y istnieje b³¹d w tytule Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 23
lipca 2020 r., jest „w sprawie og³oszenia obowi¹zuj¹cych w 2020
r. maksymalnych stawek op³at za usuniêcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na
parkingu strze¿onym”, a powinno byæ „w sprawie og³oszenia obowi¹zuj¹cych w 2021
r. maksymalnych stawek op³at”. Odnosz¹c siê do uzasadnienia do projektu
uchwa³y powiedzia³, ¿e zosta³o ono dok³adnie
przepisane z poprzedniego roku, powo³ano siê nawet na Obwieszczenie Ministra
Finansów z 2019 r., a nie z roku 2020. Zwróci³ siê o wprowadzenie zg³oszonych
uwag autopoprawk¹ i przekazanie na posiedzenie Rady Powiatu. Poza tym
stwierdzi³, ¿e wrzucanie prakseologii Kotarbiñskiego wymusza na radnych
siêganie a¿ do „Traktatu o dobrej robocie”, a chyba to nie jest potrzebne.
Powiedzia³, ¿e jego zdaniem w uzasadnieniu nale¿a³oby napisaæ, ¿e przetarg
zosta³ ustalony do 2021 r., wobec powy¿szego stawki pozostaj¹ niezmienione.
Udzieli³ g³osu Naczelnikowi Wydzia³u Komunikacji,
Transportu i Dróg.
Pan Jaros³aw
Klimas – Naczelnik Wydzia³u Komunikacji, Transportu
i Dróg w/m przedstawi³ rys historyczny dotycz¹cy art.
130a ustawy Prawo o ruchu drogowym. Powiedzia³, ¿e przez wiele lat zgodnie z
obowi¹zuj¹cym wówczas Prawem o ruchu drogowym sprawami dotycz¹cymi przejmowania
pojazdów zajmowali siê naczelnicy urzêdów skarbowych. W 2007 r. ukaza³ siê
wyrok Trybuna³u Konstytucyjnego, który stwierdzi³, ¿e przejmowanie przez
naczelników urzêdów skarbowych samochodów na w³asnoœæ w formie decyzji organu
administracji publicznej jest niezgodne z Konstytucj¹ RP. W zwi¹zku z powy¿szym
nast¹pi³a zmiana w ww. ustawie i te kompetencje przejêli starostowie. Wskaza³,
¿e taki stan rzeczy jest do dnia dzisiejszego. Poda³, ¿e kilka lat temu na
zlecenie Prokuratury Krajowej prokuratorzy rejonowi w ca³ym kraju
przeprowadzili postêpowanie dotycz¹ce tych uchwa³. Wczeœniej, ustalane w
uchwa³ach na kolejne lata stawki op³at by³y praktycznie na poziomie stawek
maksymalnych, ustalonych przez Ministra Finansów. W tym momencie, w zasadzie w ca³ej Polsce wszystkie uchwa³y, które dotyczy³y
roku 2017 by³y uchylane, a jako g³ówny powód wskazano zbyt s³abo udokumentowane
uzasadnienie dotycz¹ce tych stawek. Wskaza³, ¿e z tego wzglêdu uzasadnienie do
ww. uchwa³y zosta³o rozbudowane. Doda³, ¿e zosta³o ono wypracowane nie tylko
przez niego, ale przez ogólnopolskie stowarzyszenie szefów wydzia³ów
komunikacji, jako element obrony przed ewentualnymi nastêpstwami kolejnych prób
uchylenia tych¿e uchwa³. Przeprosi³ za pomy³kê w uzasadnieniu do projektu
uchwa³y i w podstawie prawnej uchwa³y.
Odnosz¹c siê do sprawy wysokoœæ stawek poinformowa³,
¿e zosta³y one ustalone
ze starost¹ i s¹ na poziomie roku ubieg³ego. Poinformowa³ równie¿, ¿e koszty
ponoszone przez jednostkê z tytu³y realizacji tego zadnia przewy¿szaj¹ osi¹gane dochody, tj. kilka tysiêcy
z³otych w skali roku.
Radny Henryk
Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji stwierdzi³,
¿e wobec powy¿szego korzystniej jest zawieraæ umowê co najmniej 3-letni¹, bo
przynajmniej na jakiœ czas s¹ zabezpieczone stawki, które zmniejszaj¹ straty.
Pan Jaros³aw
Klimas – Naczelnik Wydzia³u Komunikacji, Transportu i Dróg w/m poda³, ¿e umowa zawarta jest na 4 lata, tj. maksymalny okres zgodnie z prawem
zamówieñ publicznych i obowi¹zuje do koñca roku 2021. Wskaza³, ¿e umowa ta zosta³a
podzielona na dwie czêœci, pierwsza czêœæ dotyczy motocykli, motorowerów i
pojazdów osobowych do 3,5 t i zawarta jest z Panem ………, natomiast druga czêœæ
dotyczy pojazdów powy¿ej 3,5 t i jest zawarta z Panem ……….
Radny Henryk Wojcieszak –
przewodnicz¹cy komisji zapyta³ czy s¹ jeszcze jakieœ pytania, uwagi. Nikt siê nie zg³osi³. Podda³ pod
g³osowanie projekt uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie
ustalenia wysokoœci op³at za usuwanie z drogi i przechowywanie pojazdów na
parkingu strze¿onym oraz wysokoœci kosztów powsta³ych w razie odst¹pienia od
usuniêcia pojazdu w roku 2021 wraz zpoprawkami polegaj¹cymi na:
1)
w podstawie prawnej uchwa³y w tytule Obwieszczenia Ministra
Finansów z dnia
23 lipca 2020 r. wyrazy „obowi¹zuj¹cych w
2020 r.” zastêpuje siê wyrazami „obowi¹zuj¹cych
w 2021 r.”;
2)
w uzasadnieniu do projektu uchwa³y w drugim akapicie ostatnie
zdanie „Obwieszczenie Finansów z dnia 1
sierpnia 2019 r. w sprawie og³oszenia obowi¹zuj¹cych w 2020 r. maksymalnych
stawek op³at za usuniêcie pojazdu
z drogi i jego parkowanie na parkingu strze¿onym ukaza³o siê w Monitorze
Polskim w dniu 6 sierpnia 2019 (M.P. z
2019 r., poz.735)” zastêpuje siê zdaniem „Obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 23 lipca 2020 r. w sprawie
og³oszenia obowi¹zuj¹cych w 2021 r. maksymalnych stawek op³at za usuniêcie
pojazdu
z drogi i jego parkowanie na parkingu strze¿onym ukaza³o siê w Monitorze
Polskim z dnia 29 lipca 2020 r. (M.P. z 2020 r. poz. 670)”.
Komisja Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w
Wieluniu jednog³oœnie
8 g³osami „za” pozytywnie
zaopiniowa³a projekt uchwa³y
Rady Powiatu w
Wieluniu
w sprawie ustalenia wysokoœci op³at za usuwanie z drogi i przechowywanie
pojazdów na parkingu strze¿onym oraz wysokoœci kosztów powsta³ych w razie
odst¹pienia
od usuniêcia pojazdu w roku 2021 wraz z poprawkami (g³osowa³o 8 cz³onków komisji).
Radny Henryk Wojcieszak –
przewodnicz¹cy komisji powita³ Pani¹ Gra¿ynê Nowakowsk¹. Odnosz¹c siê do
przed³o¿onej informacji zapyta³ czy w Powiatowym Urzêdzie Pracy przy ulicy
Sieradzkiej w Wieluniu by³a zmiana pomiarów, bo uby³o 6 m2. Ponadto
odwo³uj¹c siê danych zawartych w tabeli nr 2, zapyta³ o wp³yw z tytu³u
dzier¿awy w kwocie 1.680 z³ wskazany w
poz. Wieluniu, obrêb 8, Plac Kazimierza Wielkiego 2 – siedziba Starostwa. Dopyta³
czy dotyczy to wydzier¿awionej Urzêdowi Marsza³kowskiemu Województwa £ódzkiego
Departament Cyfryzacji czêœci nieruchomoœci na podstawie umowy zawartej od dnia
16 czerwca 2014 r. do dnia 31 grudnia 2035 r.
Pani Gra¿yna Nowakowska – z-ca
Naczelnika Wydzia³u Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki
Nieruchomoœciami w/m odpowiedzia³a, ¿e dotyczy to SP ZOZ. Poinformowa³a, ¿e w mieniu powiatu na przestrzeni kilku lat nie nast¹pi³y
istotne zmiany, bo ani do zasobu nie s¹ nabywane nowe nieruchomoœci, ani nie s¹
trwale zbywane te, które s¹ w posiadaniu od lat. Nastêpnie wyjaœni³a
z czego wynika ró¿nica w powierzchni w PUP w Wieluniu przy ulicy Sieradzkiej.
Podkreœli³a,
¿e praktycznie ca³y zasób jest oddany trwale na rzecz jednostek organizacyjnych
powiatu i kierownicy poszczególnych jednostek, jeœli nie zak³óca to ich
dzia³alnoœci statutowej, w miarê wolnej powierzchni udostêpniaj¹ j¹ w postaci
umowy najmy b¹dŸ dzier¿awy. Wskaza³a, ¿e je¿eli umowa jest zawierana na okres
3 lat, informacja ka¿dorazowo przedstawiana jest Zarz¹dowi Powiatu, a powy¿ej 3
lat jest zgoda.
Pan Krzysztof Dziuba – Wicestarosta
Wieluñski powiedzia³, ¿e wed³ug niego kwota 1.680 z³, o któr¹ pyta
przewodnicz¹cy komisji dotyczy automatów z kanapkami w Starostwie.
Radny Henryk Wojcieszak –
przewodnicz¹cy komisji odnosz¹c siê do tabeli 3 wskaza³, ¿e w przedostatniej pozycji
na stronie pierwszej – Powiatowy M³odzie¿owy Dom Kultury i Sportu w Wieluniu
zamiast kwoty 653.410,76 z³ powinna byæ wartoœæ 653.010,76 z³. Stwierdzi³,
równie¿, ¿e w pozycji dotycz¹cej szpitala w ostatniej rubryce s¹ 82 grosze, a
jego zdaniem powinno byæ 81 groszy. Dalej zapyta³ z czego wynika tak du¿y ubytek
³¹cznej wartoœci w szpitalu. Poda³, ¿e w tamtym roku wartoœæ na dzieñ 30 wrzeœnia
wynosi³a ponad 18 mln. z³, a w tym roku jest to ponad 14 mln. z³.
Pani Gra¿yna Nowakowska – z-ca
Naczelnika Wydzia³u Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki
Nieruchomoœciami w/m odpowiedzia³a, ¿e to jest amortyzacja. Powiedzia³a, ¿e dane
te by³y uzgadniane z ksiêgowymi wszystkich jednostek.
Radny Henryk Wojcieszak –
przewodnicz¹cy komisji zwróci³ równie¿ uwagê na znaczne ró¿nice w wartoœci gruntu
przy ulicy Pi³sudskiego 6 – II LO, PCUW. Poda³, ¿e na dzieñ 30 wrzeœnia
ubieg³ego roku wartoœæ gruntów, jak wynika
z przed³o¿onej wówczas informacji, to ponad 454 tys. z³.
Nastêpnie
zapyta³ czy do przed³o¿onej informacji s¹ jeszcze pytania. Nikt siê nie zg³osi³. Podda³ pod g³osowanie informacjê o stanie
mienia powiatowego wraz
z poprawkami dotycz¹cymi tabeli 3 polegaj¹cymi na:
1)
na pierwszej stronie w rubryce nr 18: Wieluñ, obrêb 13, ul.
Szpitalna 16 –
SP ZOZ szpital koñcow¹ wartoœæ w z³otych na 30 wrzeœnia 2020 r. „14.763.349,82 z³”
zastêpuje siê „14.763.349,81 z³”;
2)
na pierwszej stronie w rubryce nr 20: Wieluñ, obrêb 13, ul.
3 Maja 29 – Powiatowy M³odzie¿owy Dom Kultury i Sportu w Wieluniu wartoœæ
„653.410,76 z³” zastêpuje siê wartoœci¹ „653.010,76 z³”.
Komisja Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w
Wieluniu jednog³oœnie
5 g³osami „za” przyjê³a informacjê
na temat powiatowego zasobu nieruchomoœci
wraz z
poprawkami w tabeli nr 3 (g³osowa³o 5 cz³onków komisji).
Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji sprawdzi³
obecnoœæ. Oœwiadczy³, ¿e w posiedzeniu na godzinê 15.03 uczestniczy 5 cz³onków
komisji. Poda³, ¿e nieobecni s¹: radna Jolanta Kaca³a, radny Andrzej £ebek,
radny Krzysztof Sola i radny Andrzej Stêpieñ.
Zaopiniowanie
projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu zmieniaj¹cej uchwa³ê Nr XXI/123/20
Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 27 kwietnia 2020 r.
w sprawie podzia³u œrodków Pañstwowego Funduszu Rehabilitacji Osób
Niepe³nosprawnych przypadaj¹cych na teren powiatu wieluñskiego
wg algorytmu w 2020 r. na realizacjê zadañ okreœlonych w ustawie
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i spo³ecznej oraz
zatrudnianiu osób niepe³nosprawnych.
Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji poprosi³ o udzielenie wyjaœnieñ
uczestnicz¹c¹ w posiedzeniu komisji Pani¹ Beatê Korczewsk¹.
Pani Beata Korczewska – z-ca
Dyrektora PCPR w Wieluniu wyjaœni³a
z czego wynikaj¹ zg³oszone do uchwa³y Rady Powiatu zmiany. Poinformowa³a,
¿e w miesi¹cu paŸdzierniku do PCPR wp³yn¹³ wniosek osoby niepe³nosprawnej
poruszaj¹cej siê na wózku inwalidzkim o dofinansowanie do zakupu i monta¿u
platformy przyschodowej, wnioskowana kwota to 16.000,00 z³. Poda³a, ¿e jest
mo¿liwoœæ realizacji tego zadania w bie¿¹cym roku, z uwagi na fakt, i¿ na
niektórych zadaniach pozosta³y œrodki, które do koñca roku nie bêd¹
wykorzystane. Wskaza³a, ¿e jedna z organizacji pozarz¹dowych z uwagi na
sytuacjê epidemiczn¹ w kraju
i rezygnacjê podopiecznych z wyjazdu, z³o¿y³a rezygnacjê z dofinansowania;
w konkursie po zawarciu umów pozosta³a kwota 1.368 z³, niewykorzystana kwota
4.632 z³ pozosta³a równie¿ na turnusach rehabilitacyjnych z uwagi na rezygnacjê
czêœci osób z wyjazdu.
Radny Henryk Wojcieszak –
przewodnicz¹cy komisji zapyta³ czy s¹ pytania. Nikt siê nie zg³osi³. Podda³ pod
g³osowanie projekt uchwa³y w ww. sprawie.
Komisja Bud¿etu, Zdrowia i
Gospodarki Rady Powiatu w Wieluniu jednog³oœnie
5 g³osami „za” pozytywnie zaopiniowa³a projekt uchwa³y Rady
Powiatu w Wieluniu zmieniaj¹cej uchwa³ê Nr XXI/123/20 Rady Powiatu w Wieluniu z
dnia
27 kwietnia 2020 r. w sprawie podzia³u œrodków Pañstwowego Funduszu
Rehabilitacji Osób Niepe³nosprawnych przypadaj¹cych na teren powiatu
wieluñskiego wg algorytmu w 2020 r. na realizacjê zadañ okreœlonych w ustawie
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i spo³ecznej oraz
zatrudnianiu osób niepe³nosprawnych (g³osowa³o 5 cz³onków komisji).
Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji przedstawi³ korespondencjê,
która wp³ynê³a do Komisji Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w Wieluniu:
1) pismo
Komendanta Powiatowego Pañstwowej Stra¿y Po¿arnej w Wieluniu
skierowane do Przewodnicz¹cego Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie zabezpieczenia
w bud¿ecie powiatu na 2021 r. œrodków w kwocie
75 tys. z³ na zakup ciê¿kiego samochodu ratowniczo-gaœniczego;
2) pismo
radnego Sebastiana Jasiñskiego datowane na dzieñ 28 wrzeœnia 2020 r.
o zaprojektowanie i wybudowanie chodnika przy drodze powiatowej
w m. Mas³owice o d³ugoœci oko³o 20 m.
Zapyta³
radnego Sebastiana Jasiñskiego czy chcia³by w tym temacie coœ dopowiedzieæ.
Radny Sebastian Jasiñski –
z-ca przewodnicz¹cego komisji wyjaœni³,
¿e przy drodze wojewódzkiej w Mas³owicach zosta³a ukoñczona inwestycja
finansowana z bud¿etu obywatelskiego polegaj¹ca na wybudowaniu chodnika
i sygnalizacji œwietlnej dla dzieci id¹cych do i ze szko³y podstawowej, jednak
koñczy siê ona na œrodku skrzy¿owania i brakuje ci¹g³oœci przy drodze powiatowej.
Dlatego te¿ niezbêdne jest stworzenie warunków, ¿eby dzieci mog³y opuœciæ
skrzy¿owanie przechodz¹c przez drogê powiatow¹ w bezpiecznym miejscu, na wprost
wejœcia na teren szko³y. Podkreœli³, ¿e jest to inwestycja pilna, zw³aszcza z
uwagi na bezpieczeñstwo dzieci. Doda³, ¿e nie jest to te¿ inwestycja szalenie
droga. Powiedzia³, ¿e to w jaki sposób zostanie ona sfinansowana pozostawia do
decyzji Zarz¹du Powiatu.
Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji powiedzia³, ¿e
z uwagi na fakt, i¿ nie jest du¿a inwestycja, bo obejmuj¹ca d³ugoœæ oko³o 20m, mo¿na
pomyœleæ o jej wprowadzeniu do bud¿etu na rok 2021.
Nastêpnie
poda³, ¿e pismo od radnej gminy Konopnica, które by³o przedstawione na
posiedzeniu komisji bud¿etowej w 24
wrzeœnia br. zosta³o rozpatrzone przez Zarz¹d Powiatu i Zarz¹d stwierdzi³, ¿e
rozpatrzy przedmiotowy wniosek przy konstruowaniu projektu bud¿etu na rok 2021.
Poda³ równie¿, ¿e w sprawie utworzenia w Dzia³oszynie POZ-u, o której
informowa³ na poprzednim posiedzeniu, bêd¹ kontynuowane rozmowy miêdzy szpitalem
a Burmistrzem Miasta Dzia³oszyna.
Wobec
braku innych spraw przeszed³ do nastêpnego punktu porz¹dku posiedzenia.
Zamkniêcie XXVI posiedzenia komisji.
Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji wobec wyczerpania porz¹dku obrad zamkn¹³ XXVI posiedzenie komisji
dziêkuj¹c radnym za obecnoœæ.
protoko³owa³a przewodnicz¹cy
komisji
Anna Zychla Henryk
Wojcieszak