PROTOKÓ£ NR XXVI/20 z posiedzenia Komisji Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w Wieluniu odbytego zdalnie dniu 21 paŸdziernika 2020 roku

W posiedzeniu komisji udzia³ brali:

1.       Pan Henryk Wojcieszak                  - przewodnicz¹cy komisji

2.       Pan Sebastian Jasiñski                   - z-ca przewodnicz¹cego komisji

3.       Pan Waldemar Borczyk                  - cz³onek komisji

4.       Pan £ukasz Dybka                          - cz³onek komisji

5.       Pani Joanna Kaca³a                        - cz³onek komisji

6.       Pan Andrzej £ebek                         - cz³onek komisji

7.       Pan Grzegorz Mielczarek                - cz³onek komisji                          

8.       Pan Andrzej Stêpieñ                       - cz³onek komisji

Nieobecny:

1.      Pan Krzysztof Sola                         - cz³onek komisji

Ponadto w posiedzeniu komisji uczestniczyli:

1.       Pani Anna Freus                            - p.o. Dyrektora SP ZOZ w Wieluniu  

2.       Pan Krzysztof Dziuba                     - Wicestarosta Wieluñski

3.       Pan Jaros³aw Klimas                      - Naczelnik Wydzia³u Komunikacji, Transportu

  i Dróg w/m

4.       Pani Gra¿yna Nowakowska             - z-ca naczelnika Wydzia³u Geodezji, Kartografii,

  Katastru i Gospodarki Nieruchomoœciami w/m

5.       Pani Beata Korczewska                  - z-ca Dyrektora PCPR w Wieluniu

Lista obecnoœci cz³onków komisji i goœci stanowi za³¹cznik do niniejszego protoko³u.

Proponowany porz¹dek posiedzenia: 

1.     Otwarcie XXVI posiedzenia Komisji.

2.     Stwierdzenie prawomocnoœci obrad.

3.     Przyjêcie porz¹dku obrad.

4.     Przyjêcie protoko³u z XXV posiedzenia Komisji.

5.     Zaopiniowanie projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie zatwierdzenia „Programu naprawczego SP ZOZ w Wieluniu na lata 2020-2022”.

6.     Zaopiniowanie projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie ustalenia rozk³adu godzin pracy aptek ogólnodostêpnych na terenie powiatu wieluñskiego na 2021 rok.

7.     Zaopiniowanie projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie ustalenia wysokoœci op³at za usuwanie z drogi i przechowywanie pojazdów na parkingu strze¿onym oraz wysokoœci kosztów powsta³ych w razie odst¹pienia od usuniêcia pojazdu w roku 2021.

8.     Informacja na temat powiatowego zasobu nieruchomoœci.

9.     Komunikaty, informacje i oœwiadczenia radnych.

10. Zamkniêcie XXVI posiedzenia Komisji.

 

Pkt 1

Otwarcie XXVI posiedzenia komisji.

 Radny Henryk Wojcieszak      przewodnicz¹cy komisji          otworzy³

XXVI posiedzenie Komisji Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w Wieluniu 
w trybie zdalnym. Powita³ wszystkie osoby bior¹ce udzia³ w zdalnym posiedzeniu.

Pkt 2

Stwierdzenie prawomocnoœci obrad.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji sprawdzi³ obecnoœæ. Oœwiadczy³, ¿e na 9 cz³onków komisji obecnych jest 7, nieobecni s¹ radny Andrzej £ebek i radny Krzysztof Sola. Stwierdzi³ prawomocnoœæ obrad.

Od punktu 3 w zdalnym posiedzeniu uczestniczy radny Andrzej £ebek. Komisja obraduje w 8-osobowym sk³adzie.

Pkt 3

Przyjêcie porz¹dku obrad.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji w zwi¹zku z przekazanym projektem uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu zmieniaj¹cej uchwa³ê Nr XXI/123/20 Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 27 kwietnia 2020 r. w sprawie podzia³u œrodków Pañstwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepe³nosprawnych przypadaj¹cych na teren powiatu wieluñskiego wg algorytmu w 2020 r. na realizacjê zadañ okreœlonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i spo³ecznej oraz zatrudnianiu osób niepe³nosprawnych, zaproponowa³ rozszerzenie porz¹dku obrad o dodatkowy punkt pod nazw¹: „Zaopiniowanie projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu zmieniaj¹cej uchwa³ê XXI/123/20 Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 27 kwietnia 2020 r. w sprawie podzia³u œrodków Pañstwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepe³nosprawnych przypadaj¹cych na teren powiatu wieluñskiego wg algorytmu w 2020 r. na realizacjê zadañ okreœlonych w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i spo³ecznej oraz zatrudnianiu osób niepe³nosprawnych”. Zaproponowa³ dodanie tego punktu po punkcie 8 jako punktu 9, a dotychczasowe punkty 9 i 10 zostan¹ oznaczone jako punkty 10 i 11. Nastêpnie zapyta³ czy s¹ jeszcze inne uwagi, propozycje zmian do przedstawionego porz¹dku obrad. Nikt siê nie zg³osi³. Zapyta³ kto jest za przyjêciem zmienionego porz¹dku posiedzenia. 

Komisja Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w Wieluniu jednog³oœnie

8 g³osami „za” przyjê³a porz¹dek posiedzenia wraz ze zmian¹ polegaj¹c¹ na wprowadzeniu pod numerem 9 dodatkowego punktu (g³osowa³o 8 cz³onków komisji).

Przyjêty porz¹dek posiedzenia: 

1.     Otwarcie XXVI posiedzenia Komisji.

2.     Stwierdzenie prawomocnoœci obrad.

3.     Przyjêcie porz¹dku obrad.

4.     Przyjêcie protoko³u z XXV posiedzenia Komisji.

5.     Zaopiniowanie projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie zatwierdzenia „Programu naprawczego SP ZOZ w Wieluniu na lata 2020-2022”.

6.     Zaopiniowanie projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie ustalenia rozk³adu godzin pracy aptek ogólnodostêpnych na terenie powiatu wieluñskiego na 2021 rok.

7.     Zaopiniowanie projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie ustalenia wysokoœci op³at za usuwanie z drogi i przechowywanie pojazdów na parkingu strze¿onym oraz wysokoœci kosztów powsta³ych w razie odst¹pienia od usuniêcia pojazdu w roku 2021.

8.     Informacja na temat powiatowego zasobu nieruchomoœci.

9.     Zaopiniowanie projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu zmieniaj¹cej uchwa³ê Nr XXI/123/20 Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 27 kwietnia 2020 r. w sprawie podzia³u œrodków Pañstwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepe³nosprawnych przypadaj¹cych na teren powiatu wieluñskiego
wg algorytmu w 2020 r. na realizacjê zadañ okreœlonych w ustawie
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i spo³ecznej oraz zatrudnianiu osób niepe³nosprawnych.

10. Komunikaty, informacje i oœwiadczenia radnych.

11. Zamkniêcie XXVI posiedzenia Komisji.

Pkt 4

Przyjêcie protoko³u z XXV posiedzenia Komisji.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji powiedzia³, ¿e protokó³ z XXV posiedzenia komisji zosta³ udostêpniony radnym w formie elektronicznej. Zapyta³ czy s¹ uwagi do treœci protoko³u. Nikt siê nie zg³osi³. Podda³ pod g³osowanie protokó³ nr XXV/20.

Komisja Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w Wieluniu jednog³oœnie 8 g³osami „za” przyjê³a protokó³ z XXV posiedzenia komisji.

Pkt 5

Zaopiniowanie projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie zatwierdzenia „Programu naprawczego SP ZOZ w Wieluniu na lata 2020-2022”.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji powita³ Pani¹ Annê Freus. W imieniu w³asnym i komisji z³o¿y³ Pani Annie Freus ¿yczenia z okazji wyboru na nowe stanowisko: wytrwa³oœci i sukcesów. Nastêpnie zapyta³ czy chcia³aby uzupe³niæ przed³o¿ony materia³.

Pani Anna Freus – p.o. Dyrektora SP ZOZ w Wieluniu tytu³em wstêpu powiedzia³a, ¿e podstaw¹ do przygotowania programu naprawczego na  lata 2020-2022 jest ustawa o dzia³alnoœci leczniczej, która obliguje dyrektora szpitala do jego opracowania i przed³o¿enia do koñca wrzeœnia ka¿dego roku, je¿eli w poprzednim roku wyst¹pi³a strata netto. Wyjaœni³a, ¿e strata netto jaka wyst¹pi³a w SP ZOZ nie wymaga³a pokrycia przez organ tworz¹cy ze wzglêdu na jej wysokoœæ poni¿ej poziomu amortyzacji, jednak¿e obliguje do sporz¹dzenia takiego programu. Poda³a, ¿e program naprawczy czerpie z opracowania przygotowanego przez firmê Know-How, a tak¿e zawiera elementy zwi¹zane z aktualn¹ sytuacj¹ epidemiologiczn¹
i dzia³aniami, które musz¹ i powinny byæ w zwi¹zku z tym podjête.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji odniós³ siê do tabeli nr 7, która obrazuje poziom niewykonania za szeœæ miesiêcy 2020 r. Poda³, ¿e ró¿nica pomiêdzy wartoœci¹ wyp³aconego przez NFZ przychodu, a faktycznego wykonania wynosi oko³o 3 mln. 360 tys. z³. Wskaza³, ¿e kolejna tabela, w której pokazano wynik finansowy, powiela ww. tabelê. Natomiast w tabelach, w których pokazano przychody i koszty poszczególnych oddzia³ów, je¿eli chodzi  o przychody ze sprzeda¿y wartoœæ jest inna. Poprosi³ o wyjaœnienie, zapyta³ czy to jest rycza³t powiêkszony o procedury.

Pani Anna Freus – p.o. Dyrektora SP ZOZ w Wieluniu powiedzia³a, ¿e bêdzie inna pozycja dlatego, ¿e w przychodach ze sprzeda¿y s¹ przychody z NFZ lub przychody wobec pacjentów nieubezpieczonych, czyli w podstawowej dzia³alnoœci. W pozosta³ych pozycjach s¹ jeszcze pozosta³e przychody operacyjne i przychody finansowe, je¿eli takie maj¹ miejsce na oddzia³ach.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji zapyta³ co siê mieœci w pozosta³ych przychodach operacyjnych.

Pani Anna Freus – p.o. Dyrektora SP ZOZ w Wieluniu odpowiedzia³a,
¿e w pozosta³ych przychodach operacyjnych bêdzie siê mieœci³a równie¿ wartoœæ amortyzacji w przeliczeniu na komórkê, bêd¹ np. œrodki trwa³e z darowizn.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji bior¹c pod uwagê poziom niewykonania rycza³tu za okres 6 miesiêcy stwierdzi³, ¿e przy obecnym tempie, szpital na koniec roku niebezpiecznie zbli¿y siê do 8 mln. z³ niewykonania. Powo³uj¹c siê na zawart¹ w przed³o¿onym materiale informacjê wskaza³, ¿e NFZ mo¿e ewentualnie wyd³u¿yæ termin na odrobienie strat w zakresie poziomu wykonania procedur medycznych do 30 czerwca przysz³ego roku.

Pani Anna Freus – p.o. Dyrektora SP ZOZ w Wieluniu oœwiadczy³a, ¿e zgodnie z posiadanymi informacjami, jest wola NFZ ¿eby to by³ czerwiec kolejnego roku. Doda³a, ¿e zwi¹zek szpitali powiatowych walczy o to ¿eby to nie by³o w ten sposób rozliczane. Na razie s¹ wstêpne deklaracje, mówi siê, ¿e najprawdopodobniej nie bêdzie brane pod uwagê 100%, wystarczaj¹cym poziomem bêdzie próg 70%, tzn. je¿eli wykonanie bêdzie na poziomie 70% i wy¿szym nie zostanie uciêty poziom rycza³tu. Podkreœli³a, ¿e na tym etapie nie mo¿na siê jeszcze przywi¹zywaæ do takich informacji i nale¿y d¹¿yæ do tego ¿eby wykonanie by³o na jak najlepszym poziomie, co w obecnej sytuacji jest trudne. Poinformowa³a, ¿e z uwagi na zaka¿enia Covid-19 w szpitalu z dniem dzisiejszym musia³ zostaæ zamkniêty oddzia³ internistyczny o profilu ogólnym jak równie¿ kardiologicznym.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji przypomnia³, ¿e oddzia³ internistyczny przerwê w funkcjonowaniu z powodu zara¿eñ zanotowa³ te¿ w maju.

Pani Anna Freus – p.o. Dyrektora SP ZOZ w Wieluniu wskaza³a,
¿e wstrzymane przyjêcia pacjentów na oddziale internistycznym by³y w okresie
od 8 do 22 maja tego roku.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji stwierdzi³, ¿e przygotowany program naprawczy opiera siê na posiadanych danych, ale o perspektywach trudno mówiæ, bo nadal nie wiadomo jak sprawa z pandemi¹ siê rozwinie. Nastêpnie zwracaj¹c siê do radnych zapyta³, czy maj¹ pytania w przedmiotowej sprawie. Nikt siê nie zg³osi³. Podda³ pod g³osowanie projekt uchwa³y Rady Powiatu w ww. sprawie.

Komisja Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w Wieluniu  6 g³osami „za”, przy 2 g³osach „przeciw” pozytywnie zaopiniowa³a projekt uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie zatwierdzenia „Programu naprawczego SP ZOZ w Wieluniu na lata 2020-2022” (g³osowa³o 8 cz³onków komisji).

 

Pkt 6

Zaopiniowanie projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie ustalenia rozk³adu godzin pracy aptek ogólnodostêpnych na terenie powiatu wieluñskiego na 2021 rok.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji zapyta³ czy do przed³o¿onego projektu uchwa³y Rady Powiatu s¹ pytania. Nikt siê nie zg³osi³. Zarz¹dzi³ g³osowanie.

 

Komisja Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w Wieluniu jednog³oœnie

8 g³osami „za” pozytywnie zaopiniowa³a projekt uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu
w sprawie ustalenia rozk³adu godzin pracy aptek ogólnodostêpnych na terenie powiatu wieluñskiego na 2021 rok (g³osowa³o 8 cz³onków komisji).

Pkt 7

Zaopiniowanie projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie ustalenia wysokoœci op³at za usuwanie z drogi i przechowywanie pojazdów na parkingu strze¿onym oraz wysokoœci kosztów powsta³ych w razie odst¹pienia
od usuniêcia pojazdu w roku 2021.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji powita³ Naczelnika Wydzia³u Komunikacji, Transportu i Dróg. Powiedzia³, ¿e w przedstawionym projekcie uchwa³y bez zmian pozosta³y wysokoœci op³at ustalone w ubieg³ym roku. Nastêpnie zg³osi³ uwagi do ww. projektu uchwa³y. Zwróci³ uwagê, ¿e w podstawie prawnej uchwa³y istnieje b³¹d w tytule Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia 23 lipca 2020 r., jest  w sprawie og³oszenia obowi¹zuj¹cych w 2020 r. maksymalnych stawek op³at za usuniêcie pojazdu z drogi i jego parkowanie na parkingu strze¿onym”, a powinno  byæ „w sprawie og³oszenia obowi¹zuj¹cych w 2021 r. maksymalnych stawek op³at”. Odnosz¹c siê do uzasadnienia do projektu uchwa³y powiedzia³, ¿e  zosta³o ono dok³adnie przepisane z poprzedniego roku, powo³ano siê nawet na Obwieszczenie Ministra Finansów z 2019 r., a nie z roku 2020. Zwróci³ siê o wprowadzenie zg³oszonych uwag autopoprawk¹ i przekazanie na posiedzenie Rady Powiatu. Poza tym stwierdzi³, ¿e wrzucanie prakseologii Kotarbiñskiego wymusza na radnych siêganie a¿ do „Traktatu o dobrej robocie”, a chyba to nie jest potrzebne. Powiedzia³, ¿e jego zdaniem w uzasadnieniu nale¿a³oby napisaæ, ¿e przetarg zosta³ ustalony do 2021 r., wobec powy¿szego stawki pozostaj¹ niezmienione.

Udzieli³ g³osu Naczelnikowi Wydzia³u Komunikacji, Transportu i Dróg.

Pan Jaros³aw Klimas – Naczelnik Wydzia³u Komunikacji, Transportu
i Dróg w/m
przedstawi³ rys historyczny dotycz¹cy art. 130a ustawy Prawo o ruchu drogowym. Powiedzia³, ¿e przez wiele lat zgodnie z obowi¹zuj¹cym wówczas Prawem o ruchu drogowym sprawami dotycz¹cymi przejmowania pojazdów zajmowali siê naczelnicy urzêdów skarbowych. W 2007 r. ukaza³ siê wyrok Trybuna³u Konstytucyjnego, który stwierdzi³, ¿e przejmowanie przez naczelników urzêdów skarbowych samochodów na w³asnoœæ w formie decyzji organu administracji publicznej jest niezgodne z Konstytucj¹ RP. W zwi¹zku z powy¿szym nast¹pi³a zmiana w ww. ustawie i te kompetencje przejêli starostowie. Wskaza³, ¿e taki stan rzeczy jest do dnia dzisiejszego. Poda³, ¿e kilka lat temu na zlecenie Prokuratury Krajowej prokuratorzy rejonowi w ca³ym kraju przeprowadzili postêpowanie dotycz¹ce tych uchwa³. Wczeœniej, ustalane w uchwa³ach na kolejne lata stawki op³at by³y praktycznie na poziomie stawek maksymalnych, ustalonych przez Ministra Finansów. W tym momencie, w zasadzie w ca³ej Polsce wszystkie uchwa³y, które dotyczy³y roku 2017 by³y uchylane, a jako g³ówny powód wskazano zbyt s³abo udokumentowane uzasadnienie dotycz¹ce tych stawek. Wskaza³, ¿e z tego wzglêdu uzasadnienie do ww. uchwa³y zosta³o rozbudowane. Doda³, ¿e zosta³o ono wypracowane nie tylko przez niego, ale przez ogólnopolskie stowarzyszenie szefów wydzia³ów komunikacji, jako element obrony przed ewentualnymi nastêpstwami kolejnych prób uchylenia tych¿e uchwa³. Przeprosi³ za pomy³kê w uzasadnieniu do projektu uchwa³y i w podstawie prawnej uchwa³y.

Odnosz¹c siê do sprawy wysokoœæ stawek poinformowa³, ¿e  zosta³y one ustalone
ze starost¹ i s¹ na poziomie roku ubieg³ego. Poinformowa³ równie¿, ¿e koszty ponoszone przez jednostkê z tytu³y realizacji tego zadnia  przewy¿szaj¹ osi¹gane dochody, tj. kilka tysiêcy z³otych w skali roku.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji stwierdzi³, ¿e wobec powy¿szego korzystniej jest zawieraæ umowê co najmniej 3-letni¹, bo przynajmniej na jakiœ czas s¹ zabezpieczone stawki, które zmniejszaj¹ straty.

Pan Jaros³aw Klimas – Naczelnik Wydzia³u Komunikacji, Transportu i Dróg w/m poda³, ¿e umowa zawarta jest na 4 lata, tj. maksymalny okres zgodnie z prawem zamówieñ publicznych i obowi¹zuje do koñca roku 2021. Wskaza³, ¿e umowa ta zosta³a podzielona na dwie czêœci, pierwsza czêœæ dotyczy motocykli, motorowerów i pojazdów osobowych do 3,5 t i zawarta jest z Panem ………, natomiast druga czêœæ dotyczy pojazdów powy¿ej 3,5 t i jest zawarta z Panem ……….

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji zapyta³ czy s¹ jeszcze jakieœ pytania, uwagi. Nikt siê nie zg³osi³. Podda³ pod g³osowanie projekt uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie ustalenia wysokoœci op³at za usuwanie z drogi i przechowywanie pojazdów na parkingu strze¿onym oraz wysokoœci kosztów powsta³ych w razie odst¹pienia od usuniêcia pojazdu w roku 2021 wraz zpoprawkami polegaj¹cymi na:

1)    w podstawie prawnej uchwa³y w tytule Obwieszczenia Ministra Finansów z dnia
23 lipca 2020 r. wyrazy „obowi¹zuj¹cych w 2020 r.” zastêpuje siê wyrazami „obowi¹zuj¹cych w 2021 r.”;

2)    w uzasadnieniu do projektu uchwa³y w drugim akapicie ostatnie zdanie „Obwieszczenie Finansów z dnia 1 sierpnia 2019 r. w sprawie og³oszenia obowi¹zuj¹cych w 2020 r. maksymalnych stawek op³at za usuniêcie pojazdu
z drogi i jego parkowanie na parkingu strze¿onym ukaza³o siê w Monitorze Polskim w dniu 6 sierpnia 2019  (M.P. z 2019 r., poz.735)
” zastêpuje siê zdaniem „Obwieszczenie Ministra Finansów z dnia 23 lipca 2020 r. w sprawie og³oszenia obowi¹zuj¹cych w 2021 r. maksymalnych stawek op³at za usuniêcie pojazdu
z drogi i jego parkowanie na parkingu strze¿onym ukaza³o siê w Monitorze Polskim z dnia 29 lipca 2020 r. (M.P. z 2020 r. poz. 670)”
.   

 

Komisja Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w Wieluniu jednog³oœnie

8 g³osami „za” pozytywnie zaopiniowa³a projekt uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu
w sprawie ustalenia wysokoœci op³at za usuwanie z drogi i przechowywanie pojazdów na parkingu strze¿onym oraz wysokoœci kosztów powsta³ych w razie odst¹pienia
od usuniêcia pojazdu w roku 2021
wraz z poprawkami (g³osowa³o 8 cz³onków komisji).

Pkt 8

Informacja na temat powiatowego zasobu nieruchomoœci.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji powita³ Pani¹ Gra¿ynê Nowakowsk¹. Odnosz¹c siê do przed³o¿onej informacji zapyta³ czy w Powiatowym Urzêdzie Pracy przy ulicy Sieradzkiej w Wieluniu by³a zmiana pomiarów, bo uby³o 6 m2. Ponadto odwo³uj¹c siê danych zawartych w tabeli nr 2, zapyta³ o wp³yw z tytu³u dzier¿awy w kwocie 1.680 z³  wskazany w poz. Wieluniu, obrêb 8, Plac Kazimierza Wielkiego 2 – siedziba Starostwa. Dopyta³ czy dotyczy to wydzier¿awionej Urzêdowi Marsza³kowskiemu Województwa £ódzkiego Departament Cyfryzacji czêœci nieruchomoœci na podstawie umowy zawartej od dnia 16 czerwca 2014 r. do dnia 31 grudnia 2035 r.

Pani Gra¿yna Nowakowska – z-ca Naczelnika Wydzia³u Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomoœciami w/m odpowiedzia³a, ¿e dotyczy to SP ZOZ. Poinformowa³a, ¿e w mieniu powiatu na przestrzeni kilku lat nie nast¹pi³y istotne zmiany, bo ani do zasobu nie s¹ nabywane nowe nieruchomoœci, ani nie s¹ trwale zbywane te, które s¹ w posiadaniu od lat. Nastêpnie wyjaœni³a
z czego wynika ró¿nica w powierzchni w PUP w Wieluniu przy ulicy Sieradzkiej.  

Podkreœli³a, ¿e praktycznie ca³y zasób jest oddany trwale na rzecz jednostek organizacyjnych powiatu i kierownicy poszczególnych jednostek, jeœli nie zak³óca to ich dzia³alnoœci statutowej, w miarê wolnej powierzchni udostêpniaj¹ j¹ w postaci umowy najmy b¹dŸ dzier¿awy. Wskaza³a, ¿e je¿eli umowa jest zawierana na okres
3 lat, informacja ka¿dorazowo przedstawiana jest Zarz¹dowi Powiatu, a powy¿ej 3 lat jest zgoda.

Pan Krzysztof Dziuba – Wicestarosta Wieluñski powiedzia³, ¿e wed³ug niego kwota 1.680 z³, o któr¹ pyta przewodnicz¹cy komisji dotyczy automatów z kanapkami w Starostwie.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji odnosz¹c siê do  tabeli 3 wskaza³, ¿e w przedostatniej pozycji na stronie pierwszej – Powiatowy M³odzie¿owy Dom Kultury i Sportu w Wieluniu zamiast kwoty 653.410,76 z³ powinna byæ wartoœæ 653.010,76 z³. Stwierdzi³, równie¿, ¿e w pozycji dotycz¹cej szpitala w ostatniej rubryce s¹ 82 grosze, a jego zdaniem powinno byæ 81 groszy. Dalej zapyta³ z czego wynika tak du¿y ubytek ³¹cznej wartoœci w szpitalu. Poda³, ¿e w tamtym roku wartoœæ na dzieñ 30 wrzeœnia wynosi³a ponad 18 mln. z³, a w tym roku jest to ponad 14 mln. z³.

Pani Gra¿yna Nowakowska – z-ca Naczelnika Wydzia³u Geodezji, Kartografii, Katastru i Gospodarki Nieruchomoœciami w/m odpowiedzia³a, ¿e to jest amortyzacja. Powiedzia³a, ¿e dane te by³y uzgadniane z ksiêgowymi wszystkich jednostek.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji zwróci³ równie¿ uwagê na znaczne ró¿nice w wartoœci gruntu przy ulicy Pi³sudskiego 6 – II LO, PCUW. Poda³, ¿e na dzieñ 30 wrzeœnia ubieg³ego roku wartoœæ gruntów, jak wynika
z przed³o¿onej wówczas informacji, to ponad 454 tys. z³.  

Nastêpnie zapyta³ czy do przed³o¿onej informacji s¹ jeszcze pytania. Nikt siê nie zg³osi³. Podda³ pod g³osowanie informacjê o stanie mienia powiatowego wraz
z poprawkami dotycz¹cymi tabeli 3 polegaj¹cymi na:

1)      na pierwszej stronie w rubryce nr 18: Wieluñ, obrêb 13, ul. Szpitalna 16 –
SP ZOZ szpital koñcow¹ wartoœæ w z³otych na 30 wrzeœnia 2020 r. „14.763.349,82 z³” zastêpuje siê „14.763.349,81 z³”;

2)      na pierwszej stronie w rubryce nr 20: Wieluñ, obrêb 13, ul. 3 Maja 29 – Powiatowy M³odzie¿owy Dom Kultury i Sportu w Wieluniu wartoœæ
„653.410,76 z³” zastêpuje siê wartoœci¹ „653.010,76 z³”.

Komisja Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w Wieluniu jednog³oœnie

5 g³osami „za” przyjê³a informacjê na temat powiatowego zasobu nieruchomoœci wraz z poprawkami w tabeli nr 3 (g³osowa³o 5 cz³onków komisji).

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji sprawdzi³ obecnoœæ. Oœwiadczy³, ¿e w posiedzeniu na godzinê 15.03 uczestniczy 5 cz³onków komisji. Poda³, ¿e nieobecni s¹: radna Jolanta Kaca³a, radny Andrzej £ebek, radny Krzysztof Sola i radny Andrzej Stêpieñ.

Pkt 9

Zaopiniowanie projektu uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu zmieniaj¹cej uchwa³ê Nr XXI/123/20 Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 27 kwietnia 2020 r.
w sprawie podzia³u œrodków Pañstwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepe³nosprawnych przypadaj¹cych na teren powiatu wieluñskiego
wg algorytmu w 2020 r. na realizacjê zadañ okreœlonych w ustawie
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i spo³ecznej oraz zatrudnianiu osób niepe³nosprawnych.

 

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji poprosi³ o udzielenie wyjaœnieñ uczestnicz¹c¹ w posiedzeniu komisji Pani¹ Beatê Korczewsk¹.

Pani Beata Korczewska – z-ca Dyrektora PCPR w Wieluniu wyjaœni³a
z czego wynikaj¹ zg³oszone do uchwa³y Rady Powiatu zmiany. Poinformowa³a,
¿e w miesi¹cu paŸdzierniku do PCPR wp³yn¹³ wniosek osoby niepe³nosprawnej poruszaj¹cej siê na wózku inwalidzkim o dofinansowanie do zakupu i monta¿u platformy przyschodowej, wnioskowana kwota to 16.000,00 z³. Poda³a, ¿e jest mo¿liwoœæ realizacji tego zadania w bie¿¹cym roku, z uwagi na fakt, i¿ na niektórych zadaniach pozosta³y œrodki, które do koñca roku nie bêd¹ wykorzystane. Wskaza³a, ¿e jedna z organizacji pozarz¹dowych z uwagi na sytuacjê epidemiczn¹ w kraju
i rezygnacjê podopiecznych z wyjazdu, z³o¿y³a rezygnacjê z dofinansowania;
w konkursie po zawarciu umów pozosta³a kwota 1.368 z³, niewykorzystana kwota 4.632 z³ pozosta³a równie¿ na turnusach rehabilitacyjnych z uwagi na rezygnacjê czêœci osób z wyjazdu.  

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji zapyta³ czy s¹ pytania. Nikt siê nie zg³osi³. Podda³ pod g³osowanie projekt uchwa³y w ww. sprawie.

 

         Komisja Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w Wieluniu jednog³oœnie

5 g³osami „za” pozytywnie zaopiniowa³a projekt uchwa³y Rady Powiatu w Wieluniu zmieniaj¹cej uchwa³ê Nr XXI/123/20 Rady Powiatu w Wieluniu z dnia
27 kwietnia 2020 r. w sprawie podzia³u œrodków Pañstwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepe³nosprawnych przypadaj¹cych na teren powiatu wieluñskiego wg algorytmu w 2020 r. na realizacjê zadañ okreœlonych w ustawie
z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i spo³ecznej oraz zatrudnianiu osób niepe³nosprawnych
(g³osowa³o 5 cz³onków komisji).

Pkt 10

Komunikaty, informacje i oœwiadczenia radnych.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji przedstawi³ korespondencjê, która wp³ynê³a do Komisji Bud¿etu, Zdrowia i Gospodarki Rady Powiatu w Wieluniu:

1)      pismo Komendanta Powiatowego Pañstwowej Stra¿y Po¿arnej w Wieluniu
skierowane do Przewodnicz¹cego Rady Powiatu w Wieluniu w sprawie zabezpieczenia w bud¿ecie powiatu na 2021 r. œrodków w kwocie
75 tys. z³ na zakup ciê¿kiego samochodu ratowniczo-gaœniczego;

2)      pismo radnego Sebastiana Jasiñskiego datowane na dzieñ 28 wrzeœnia 2020 r.
o zaprojektowanie i wybudowanie chodnika przy drodze powiatowej
w m. Mas³owice o d³ugoœci oko³o 20 m.

Zapyta³ radnego Sebastiana Jasiñskiego czy chcia³by w tym temacie coœ dopowiedzieæ.

Radny Sebastian Jasiñski – z-ca przewodnicz¹cego komisji wyjaœni³,
¿e przy drodze wojewódzkiej w Mas³owicach zosta³a ukoñczona inwestycja finansowana z bud¿etu obywatelskiego polegaj¹ca na wybudowaniu chodnika
i sygnalizacji œwietlnej dla dzieci id¹cych do i ze szko³y podstawowej, jednak koñczy siê ona na œrodku skrzy¿owania i brakuje ci¹g³oœci przy drodze powiatowej. Dlatego te¿ niezbêdne jest stworzenie warunków, ¿eby dzieci mog³y opuœciæ skrzy¿owanie przechodz¹c przez drogê powiatow¹ w bezpiecznym miejscu, na wprost wejœcia na teren szko³y. Podkreœli³, ¿e jest to inwestycja pilna, zw³aszcza z uwagi na bezpieczeñstwo dzieci. Doda³, ¿e nie jest to te¿ inwestycja szalenie droga. Powiedzia³, ¿e to w jaki sposób zostanie ona sfinansowana pozostawia do decyzji Zarz¹du Powiatu.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji powiedzia³, ¿e
z uwagi na fakt, i¿ nie jest du¿a inwestycja, bo obejmuj¹ca d³ugoœæ oko³o 20m, mo¿na pomyœleæ o jej wprowadzeniu do bud¿etu na rok 2021.

Nastêpnie poda³, ¿e pismo od radnej gminy Konopnica, które by³o przedstawione na posiedzeniu komisji bud¿etowej w  24 wrzeœnia br. zosta³o rozpatrzone przez Zarz¹d Powiatu i Zarz¹d stwierdzi³, ¿e rozpatrzy przedmiotowy wniosek przy konstruowaniu projektu bud¿etu na rok 2021. Poda³ równie¿, ¿e w sprawie utworzenia w Dzia³oszynie POZ-u, o której informowa³ na poprzednim posiedzeniu, bêd¹ kontynuowane rozmowy miêdzy szpitalem a Burmistrzem Miasta Dzia³oszyna.

Wobec braku innych spraw przeszed³ do nastêpnego punktu porz¹dku posiedzenia.

Pkt 14

Zamkniêcie XXVI posiedzenia komisji.

Radny Henryk Wojcieszak – przewodnicz¹cy komisji wobec wyczerpania porz¹dku obrad zamkn¹³ XXVI posiedzenie komisji dziêkuj¹c radnym za obecnoœæ.

protoko³owa³a                                                przewodnicz¹cy komisji

Anna Zychla                                                   Henryk Wojcieszak