Aktualności


Ogłoszenie naboru wniosków o udzielenie dotacji ze środków pochodzących z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków i wyznaczenie terminu ich składania

03‑08‑2023 12:24:06

     W związku z ogłoszeniem o naborze wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz w oparciu o Uchwałę nr LXV/395/23 Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 14 marca 2023 r. w sprawie zasad udzielenia dotacji ze środków pochodzących z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu wieluńskiego (zwanej dalej „Uchwałą Rady Powiatu w Wieluniu”) Zarząd Powiatu w Wieluniu ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji ze środków pochodzących z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków i wyznacza termin ich składania.

  • Rodzaj zadań planowanych do dofinansowania
    1. Dotacja może zostać udzielona na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na obszarze powiatu wieluńskiego.
    2. Dotacja, o której mowa w ust. 1 może zostać udzielona na finansowanie nakładów koniecznych określonych w art. 77 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, tj:
  1. sporządzenie ekspertyz technicznych i konserwatorskich;
  2. przeprowadzenie badań konserwatorskich lub architektonicznych;
  3. wykonanie dokumentacji konserwatorskiej;
  4. opracowanie programu prac konserwatorskich i restauratorskich;
  5. wykonanie projektu budowlanego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego;
  6. sporządzenie projektu odtworzenia kompozycji wnętrz;
  7. zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku;
  8. stabilizację konstrukcyjną części składowych zabytku lub ich odtworzenie w zakresie niezbędnym dla zachowania tego zabytku;
  9. odnowienie lub uzupełnienie tynków i okładzin architektonicznych albo ich całkowite odtworzenie, z uwzględnieniem charakterystycznej dla tego zabytku kolorystyki;
  10. odtworzenie zniszczonej przynależności zabytku, jeżeli odtworzenie to nie przekracza 50% oryginalnej substancji tej przynależności;
  11. odnowienie lub całkowite odtworzenie okien, w tym ościeżnic i okiennic, zewnętrznych odrzwi i drzwi, więźby dachowej, pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych;
  12. modernizację instalacji elektrycznej w zabytkach drewnianych lub w zabytkach, które posiadają oryginalne, wykonane z drewna części składowe i przynależności;
  13. wykonanie izolacji przeciwwilgociowej;
  14. uzupełnianie narysów ziemnych dzieł architektury obronnej oraz zabytków archeologicznych nieruchomych o własnych formach krajobrazowych;
  15. działania zmierzające do wyeksponowania istniejących, oryginalnych elementów zabytkowego układu parku lub ogrodu;
  16. zakup materiałów konserwatorskich i budowlanych, niezbędnych do wykonania prac i robót przy zabytku wpisanym do rejestru, o których mowa w pkt 7-15;
  17. zakup i montaż instalacji przeciwwłamaniowej oraz przeciwpożarowej i odgromowej.
  • Zasady udzielenia dotacji
    1. Dotacja może być udzielona w wysokości 98% wartości inwestycji określonej we wniosku o udzielenie dotacji zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 8, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5 Regulaminu stanowiącego załącznik do Uchwały Rady Powiatu w Wieluniu.
    2. W przypadku gdy wartość ostateczna zadania inwestycyjnego będzie wyższa niż jej wartośćprzewidywana– określona we wniosku o udzielenie dotacji zgodnie z §2 ust. 1 pkt 8 Regulaminu stanowiącego załącznik do Uchwały Rady Powiatu w Wieluniu, wnioskodawca jest zobowiązany do pokrycia różnicy pomiędzy wartością przewidywaną a wartością ostateczną, zwiększając tym samym udział własny w sfinansowaniu zadania inwestycyjnego.
    3. W przypadku, gdy ostateczna wartość zadania inwestycyjnego będzie niższa niż jej wartość przewidywana – określona we wniosku o udzielenie dotacji zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 8 Regulaminu stanowiącego załącznik do Uchwały Rady Powiatu w Wieluniu, kwota dotacji wynosi 98% w stosunku do ostatecznej wartości inwestycji.
    4. Warunkiem ubiegania się o dotację i udzielenia dotacji jest posiadanie przez wnioskodawcę wkładu własnego na realizację zadania inwestycyjnego w wysokości 2% wartości inwestycji określonej we wniosku o udzielenie dotacji zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 8 Regulaminu stanowiącego załącznik do Uchwały Rady Powiatu w Wieluniu.
    5. Dotacja może być udzielona wyłącznie na realizację zadań inwestycyjnych, dla których na dzień udzielenia dotacji nie ogłoszono postępowań mających na celu wyłonienie wykonawcy lub wykonawców.
    6. Przy udzielaniu dotacji uwzględnia się następujące kryteria:
  1. stan zachowania obiektu i konieczność zapewnienia ochrony substancji zabytkowej;
  2. dostępność zabytku dla ogółu społeczności lokalnej i turystów;
  3. promowanie dziedzictwa kulturowego i historycznego powiatu wieluńskiego.
    1. Udzieleniedotacji następujenapodstawie odrębnej uchwałyRadyPowiatuw Wieluniu.
  • Zasady składania wniosków o udzielenie dotacji
    1. Udzielenie dotacji może nastąpić po złożeniu wniosku o udzielenie dotacji, który winien zawierać:
  1. dane wnioskodawcy (nazwę i adres wnioskodawcy, REGON (jeśli dotyczy), NIP, adres do korespondencji i e-mail (jeśli posiada));
  2. dane personalne osoby upoważnionej do kontaktu (imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail (jeśli posiada));
  3. wskazanie zabytku, którego wniosek dotyczy, z uwzględnieniem miejsca jego położenia;
  4. wskazanie tytułu prawnego do zabytku;
  5. nazwę i opis inwestycji – określenie zakresu prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych, które wnioskodawca planuje wykonać;
  6. przewidywany okres realizacji inwestycji;
  7. przewidywany termin zakończenia inwestycji;
  8. przewidywaną wartość inwestycji (w PLN);
  9. wskazanie kwoty udziału własnego (w PLN);
  10. procentowy udział własny wnioskodawcy w realizacji inwestycji;
  11. kwotę wnioskowanych środków (w PLN);
  12. zaświadczenia albo oświadczenia i informacje, o których mowa w ust. 2 i 3, o ile dotyczą wnioskodawcy;
  13. oświadczenie wnioskodawcy o wpisie zabytku dorejestruzabytków, o którymmowa w art. 8 lubewidencjizabytkówwskazanej w art. 22 ustawyz dnia23 lipca2003 r. o ochronie zabytków i opiec nad zabytkami.
    1. Wnioskodawcy, dla których uzyskanie dotacji stanowi pomoc de minimis, o której mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowaniaart. 107 i 108Traktatuo funkcjonowaniuUniiEuropejskiejdo pomocy de minimis, zobowiązani są dołączyć do wniosku:
  1. wszystkie zaświadczenia albo oświadczenia oraz informacje, o których mowa w art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 743 oraz z 2022 r. poz. 807);
  2. informacje określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. poz. 311, z 2013 r. poz. 276 oraz z 2014 r. poz. 1543).
    1. Wnioskodawcy,dlaktórychuzyskaniedotacjistanowipomocdeminimisw rolnictwie lub rybołówstwie, o której mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatuo funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym oraz rozporządzeniu Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury, zobowiązani są dołączyć do wniosku:
  1. wszystkie zaświadczenia albo oświadczenia oraz informacje, o których mowa w art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
  2. informacje określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. poz. 810).
    1. Jeżeli wniosek o udzielenie dotacji nie spełnia wymogów, o których mowa w ust. 1, Wnioskodawca zostanie wezwany do jego poprawienia/uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 3 dni robocze. Po bezskutecznym upływie terminu wyznaczonego do usunięcia braków wniosek podlega odrzuceniu.
    2. Wnioskodawca może złożyć wniosek o udzielenie dotacji w jednej z trzech kategorii:
      • do 150 000 złotych,
      • do 500 000 złotych,
      • do 3 500 000 złotych.
    3. Wnioski o udzielnie dotacji należy składać osobiście w Starostwie Powiatowym w Wieluniu, Pl. Kazimierza Wielkiego 2, 98-300 Wieluń, korespondencyjnie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U. z 2022 r. poz. 896 z późn. zm.) lub elektronicznie za pośrednictwem skrytki Starostwa Powiatowego w Wieluniu na ePUAP: /1017/skrytka.
    4. Wniosek powinien być wypełniony czytelnym pismem lub na komputerze.

 

  • Wyznaczenie terminu składania wniosków
    1. Wniosek należy złożyć do dnia 9 sierpnia 2023 r. do godziny 14.00.
    2. O dacie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Urzędu.
  • Postanowienia końcowe
  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym ogłoszeniem zastosowanie ma uchwała nr LXV/395/23 Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 14 marca 2023 r. w sprawie zasad udzielenia dotacji ze środków pochodzących z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu wieluńskiego, uchwała nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Odbudowy Zabytków wraz z załącznikami oraz Regulamin Naboru Wniosków o dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  2. Dodatkowe informacje na temat naboru można uzyskać pod nr tel: 43 843 79 45.

 

Dokumenty:
Plik doc Ogloszenie o naborze wnioskow.doc
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
62KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Ogloszenie o naborze wnioskow.pdf
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
153KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Uchwala Zarządu.doc
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
32KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Uchwala Zarządu.pdf
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
102KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Formularz wniosku.pdf
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
200KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Formularz wniosku.doc
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
86KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Klauzula informacyjna.pdf
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
127KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Klauzula informacyjna.doc
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
35KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Ogłoszenie o konkursach na stanowiska dyrektorów: Zespołu Szkół nr 3 im. M. Kopernika w Wieluniu i Specjalnego Osrodka Szkolno - Wychowawczego w Gromadzicach

19‑05‑2023 09:15:04
Dokumenty:
Plik pdf OGŁOSZENIE.pdf
19‑05‑2023 09:18:08
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
2,1MB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik docx OGŁOSZENIE.docx
19‑05‑2023 09:18:08
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/vnd.openxmlformats-officedocument.wordprocessingml.document
Rozmiar:
36KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Cyberbezpieczeństwo

08‑05‑2023 10:46:44

W świetle obowiązującej ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (Dz.U. z 2018 r. poz. 1560 art. 2 pkt 4) Cyberbezpieczeństwo to „odporność systemów informacyjnych na działania naruszające poufność, integralność, dostępność i autentyczność przetwarzanych danych lub związanych z nimi usług oferowanych przez te systemy” 

Podmiot publiczny w związku z obowiązkiem wypełnienia zadań wynikających z ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa zgodnie z art. 22 ust. 1 UKSC zapewnia osobom, na rzecz których zadanie publiczne jest realizowane, dostęp do wiedzy pozwalającej na zrozumienie zagrożeń cyberbezpieczeństwa i stosowanie skutecznych sposobów zabezpieczania się przed tymi zagrożeniami, w szczególności przez publikowanie informacji w tym zakresie na swojej stronie internetowej.

Pragniemy przedstawić Państwu najważniejsze zagadnienia dot. niebezpieczeństw, które mogą Państwo napotkać w szeroko rozumianej cyberprzestrzeni. Ponadto pokażemy też Państwu efektywne metody radzenia i zapobiegania tego typu niebezpieczeństwom.

Najczęstsze zagrożenia w cyberprzestrzeni:

  • ataki z użyciem szkodliwego oprogramowania (malware, wirusy, robaki, trojany, keyloggery, itp.),
  • kradzieże tożsamości,
  • kradzieże, wyłudzenia, modyfikacje bądź niszczenie danych,
  • blokowanie dostępu do usług,
  • spam (niechciane lub niepotrzebne wiadomości elektroniczne),
  • ataki socjotechniczne (np. phishing, czyli wyłudzanie poufnych informacji przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję).

Metody zabezpieczenia się przed zagrożeniami:

  • Używaj silnych haseł (odpowiednia długość, kombinacja małych i dużych liter, cyfr oraz znaków, nie używaj tego samego hasła w różnych miejscach, nie używaj danych osobistych przy tworzeniu hasła, regularna zmiana haseł);
  • Wykonuj regularne aktualizacje systemu operacyjnego oraz aplikacji;
  • Zainstaluj oprogramowanie antywirusowe;
  • Nie otwieraj plików nieznanego pochodzenia;
  • Nie korzystaj ze stron banków, poczty elektronicznej czy portali społecznościowych, które nie mają ważnego certyfikatu SSL;
  • Przeprowadź regularne skanowanie komputera;
  • Pamiętaj, że żaden bank czy Urząd nie wysyła e-maili do swoich klientów/interesantów z prośbą o podanie hasła lub loginu w celu ich weryfikacji;
  • Pamiętaj o włączeniu zapory sieciowej na swoich urządzeniach;
  • Wykonuj kopie zapasowe ważnych danych.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 11 sierpnia 2020 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa Dz.U. 2020 poz. 1369

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Powiat Wieluński ogłasza nabór na partnera branżowego i partnera dodatkowego w celu wspólnej realizacji projektu

10‑03‑2023 15:25:22
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Zwiększenie świadomości prawnej dotyczącej transplantacji

01‑03‑2023 11:26:54

Zgodnie z art. 5 ust. 1 Ustawy z dnia 1 lipca 2005 r. o pobieraniu, przechowywaniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów (Dz. U. 2020 poz. 2134, 2280) „Pobrania komórek, tkanek lub narządów ze zwłok ludzkich w celu ich przeszczepienia lub pobrania komórek lub tkanek w celu ich zastosowania u ludzi można dokonać, jeżeli osoba zmarła nie wyraziła za życia sprzeciwu”.

Sprzeciw można wnieść poprzez wpis w Centralnym Rejestrze Sprzeciwów, w formie pisemnego oświadczenia własnoręcznie podpisanego i noszonego przy sobie lub ustnej deklaracji złożonej w obecności co najmniej dwóch świadków.

Rozmowa personelu medycznego z osobami najbliższymi zmarłego ma na celu ustalenie jego stanowiska na temat pośmiertnego dawstwa narządów. Prawo nie daje uprawnień rodzinie do decydowania o pobieraniu bądź niepobieraniu cudzych komórek, tkanek i narządów w celu ich przeszczepienia innej osobie. Każdy z nas jest potencjalnym dawcą narządów, dopóki sam za życia nie wyrazi sprzeciwu.

W 2021 roku w Polsce najmłodszy dawca miał 1,5 roku, a najstarszy miał 79 lat.
W województwie łódzkim 13 osób pośmiertnie podarowało komuś swoje narządy.
Na wspomnianym obszarze były 3 szpitale aktywne w programie pozyskiwania narządów od zmarłych na 27 szpitali z potencjałem dawstwa (Poltransplant Biuletyn Informacyjny 2022). Na dzień 31 grudnia 2022 roku na przeszczepienie narządu oczekiwało w naszym kraju 1856 osób (Statystyka prowadzona przez Centrum Organizacyjno-Koordynacyjnego ds. Transplantacji „Poltransplant” w 2022 roku).

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Ogłoszenie o naborze wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

27‑02‑2023 14:35:18

     W związku z ogłoszeniem o naborze wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz w oparciu o Uchwałę nr LXIII/386/23 Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 20 stycznia 2023 r. w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, sposobu jej rozliczania oraz sposobów kontroli w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (zwanej dalej „Uchwałą Rady Powiatu w Wieluniu”) Zarząd Powiatu w Wieluniu ogłasza nabór wniosków do zgłoszenia do dofinansowania w formie dotacji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

  • Rodzaj zadań planowanych do dofinansowania

1. Zgodnie z założeniami Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, Powiat może wnioskować o udzielenie dofinansowania, które zostanie przeznaczone na udzielenie przez Powiat dotacji,  o której mowa w art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na nakłady konieczne, określone w art. 77 ustawy, na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w art. 8 ustawy o ochronie zabytków, lub znajdującym się w ewidencji zabytków wskazanej w art. 22 ustawy o ochronie zabytków, tj:

1) sporządzenie ekspertyz technicznych i konserwatorskich;

2) przeprowadzenie badań konserwatorskich lub architektonicznych;

3) wykonanie dokumentacji konserwatorskiej;

4) opracowanie programu prac konserwatorskich i restauratorskich;

5) wykonanie projektu budowlanego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego;

6) sporządzenie projektu odtworzenia kompozycji wnętrz;

7) zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku;

8) stabilizację konstrukcyjną części składowych zabytku lub ich odtworzenie w zakresie niezbędnym dla zachowania tego zabytku;

9) odnowienie lub uzupełnienie tynków i okładzin architektonicznych albo ich całkowite odtworzenie, z uwzględnieniem charakterystycznej dla tego zabytku kolorystyki;

10) odtworzenie zniszczonej przynależności zabytku, jeżeli odtworzenie to nie przekracza 50% oryginalnej substancji tej przynależności;

11) odnowienie lub całkowite odtworzenie okien, w tym ościeżnic i okiennic, zewnętrznych odrzwi i drzwi, więźby dachowej, pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych;

12) modernizację instalacji elektrycznej w zabytkach drewnianych lub w zabytkach, które posiadają oryginalne, wykonane z drewna części składowe i przynależności;

13) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej;

14) uzupełnianie narysów ziemnych dzieł architektury obronnej oraz zabytków archeologicznych nieruchomych o własnych formach krajobrazowych;

15) działania zmierzające do wyeksponowania istniejących, oryginalnych elementów zabytkowego układu parku lub ogrodu;

16) zakup materiałów konserwatorskich i budowlanych, niezbędnych do wykonania prac i robót przy zabytku wpisanym do rejestru, o których mowa w pkt 7-15;

17) zakup i montaż instalacji przeciwwłamaniowej oraz przeciwpożarowej i odgromowej.

2. Ogłoszony nabór stanowić będzie podstawę do wyłonienia zadań, które Zarząd Powiatu w Wieluniu, po ich pozytywnej weryfikacji, zgłosi do dofinansowania w ramach ogłoszonego Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

3. W przypadku otrzymania przez Powiat Wieluński dofinansowania w ramach w/w Programu na realizację konkretnego zadania z Wnioskodawcą tego zadania zostanie podpisana umowa o udzielenie dotacji.

  • Zasady udzielenia dotacji

1. Dotacja:

1) może być udzielona w wysokości do 98 % nakładów koniecznych, o których mowa w art. 77 ustawy, na wykonanie przez wnioskodawcę prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków;

2) może być udzielona wyłącznie w przypadku posiadania przez wnioskodawcę udziału własnego w wysokości min. 2%.

3) jest wypłacana po podpisaniu umowy o udzielenie dotacji przez Beneficjenta z Powiatem Wieluńskim na podstawie promes udzielonych powiatowi przez Bank Gospodarstwa Krajowego, po zakończeniu realizacji zadania lub jego wydzielonego etapu.

  • Podmioty mogące ubiegać się o dofinansowanie

O udzielenie dotacji mogą ubiegać się podmioty posiadające tytuł prawny do zabytku znajdującego się na obszarze powiatu wieluńskiego, wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego.

  • Zasady składania wniosków o udzielenie dotacji
  1. Wnioski należy składać do Starostwa Powiatowego w Wieluniu;
  2. Do złożenia wniosku służy formularz, którego wzór stanowi załącznik nr 1 doniniejszego ogłoszenia;
  3. Do wniosku należy dołączyć dokumenty wyszczególnione w formularzu wniosku;
  4. Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:
  1. wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy w tym okresie;
  2. informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.) lub rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 121, poz. 810 z późn. zm.)
  1. Wnioskodawca może złożyć wyłącznie jeden wniosek, o dotację w jednej z trzech kategorii:

a) do 150 000 złotych brutto,

b) do 500 000 złotych brutto,

c) do 3 500 000 złotych brutto.

  1. Wnioski o udzielnie dotacji należy składać osobiście w Starostwie Powiatowym w Wieluniu, pl. Kazimierza Wielkiego 2, 98-300 Wieluń lub korespondencyjnie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe, w terminie do 7 marca 2023 r. do godziny 15.00.
  2. O dacie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Urzędu.
  3. Wniosek powinien być wypełniony czytelnym pismem lub na komputerze.
  • Zasady wyboru wniosków
  1. Wyboru wniosków dokonuje Zarząd Powiatu w Wieluniu.
  2. Zarząd Powiatu powołuje Komisję oceniającą złożone wnioski.
  3. Komisja dokonuje oceny wszystkich wniosków celem wybrania nie więcej niż 9 wniosków o najwyższej punktacji, które objęte zostaną wnioskami Powiatu Wieluńskiego o udzielnie dotacji w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  4. Podstawę pracy Komisji stanowią wnioski złożone w terminie określonym w cz. IV pkt. 6. Wnioski złożone po terminie, niekompletne lub złożone przez podmioty nieuprawnione podlegają odrzuceniu.
  5. Do zadań Komisji należy ocena wniosków według kryteriów formalnych i merytorycznych, określonych na kartach oceny stanowiących odpowiednio załącznik nr 2 i 3 do Uchwały Rady Powiatu w Wieluniu.
  6. Komisja podejmuje rozstrzygnięcia na podstawie przyznanych punktów, określonych w karcie oceny merytorycznej, stanowiącej załącznik nr 3 do Uchwały Rady Powiatu w Wieluniu. W przypadku równej liczby punktów decyduje głos Przewodniczącego Komisji. Dofinansowany może być wniosek który uzyska minimum 60% punktów z oceny merytorycznej.
  7. Komisja przedkłada Zarządowi Powiatu w Wieluniu do akceptacji wyniki oceny wniosków w formie protokołu podpisanego przez Przewodniczącego.
  8. Informacja o wynikach pracy Komisji, o których mowa w pkt. 6 umieszczona zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Wieluńskiego.
  9. Wnioskodawcom, którzy złożyli w terminie wniosek o udzielenie dotacji i których wnioski nie zostały wybrane do ubiegania się przez Powiat Wieluński o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków nie przysługuje prawo do wniesienia odwołania.
  10. Złożenie wniosku o dotację nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, nie gwarantuje również przyznania dotacji w wysokości określonej we wniosku.
  • Warunki podpisania umowy o dotację
    1. Udzielenie dotacji nastąpi na podstawie umowy o udzielenie dotacji podpisanej pomiędzy Wnioskodawcą a Powiatem Wieluńskim.
    2. Warunkiem podpisania z wnioskodawcą umowy o dotację będzie uzyskanie przez Powiat Wieluński promesy wstępnej w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
    3. Powiat Wieluński poinformuje w formie pisemnej Wnioskodawców, których zadania inwestycyjne zostaną wybrane do otrzymania dotacji.
    4. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Rada Powiatu w Wieluniu w formie odrębnej uchwały pod warunkiem przyznania przez Bank Gospodarstwa Krajowego Powiatowi Wieluńskiemu wstępnej promesy na udzielenie dotacji.
    5. Uchwała o przyznanie dotacji określać będzie:
  1. nazwę podmiotu otrzymującego dotację;
  2. prace lub roboty budowlane przy obiekcie zabytkowym, na wykonanie których przyznanodotację;
  3. kwotę dotacji do przekazania w roku budżetowym lub do przekazania w roku następnym.
  • Termin i warunki realizacji zadania
  1. Zadanie powinno być zrealizowane z zasadami określonymi w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  2. Szczegółowe zasady dotyczące terminów i warunków realizacji zadania określa Uchwała Rady Powiatu w Wieluniu.
  • Postanowienia końcowe
  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym ogłoszeniem zastosowanie ma uchwała nr LXIII/386/23 Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 20 stycznia 2023 r. w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, sposobu jej rozliczania oraz sposobów kontroli w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, uchwała nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Odbudowy Zabytków wraz z załącznikami oraz Regulamin Naboru Wniosków o dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  2. Dodatkowych informacji na temat naboru udziela:
  • Anna Pakuła, tel. 43 843 79 45.
Dokumenty:
Plik doc Formularz wniosku.doc
27‑02‑2023 14:36:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
148KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Formularz wniosku-1.pdf
27‑02‑2023 14:36:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
560KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Ogłoszenie o naborze wnioskow.doc
27‑02‑2023 14:36:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
63KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Ogłoszenie o naborze wnioskow.pdf
27‑02‑2023 14:36:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
371KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Uchwala Zarządu 1124 23- ogłoszenie.doc
27‑02‑2023 14:36:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
28KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Uchwala Zarządu 1124 23- ogłoszenie-1.pdf
27‑02‑2023 14:36:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
191KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Przedłużenie do 21 marca 2023 r. do godz. 15:00 nabóru wniosków do dofinansowania Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

13‑03‑2023 15:48:23

Uwaga !!!

Zgodnie z Uchwałą Nr 1143/23 Zarządu Powiatu w Wieluniu z dnia 10 marca 2023 r. zostaje przedłużony do 21 marca 2023 r. do godz. 15:00 nabór wniosków do dofinansowania Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

Dokumenty:
Plik doc Formularz wniosku.doc
13‑03‑2023 16:02:33
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
145KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Formularz wniosku.pdf
13‑03‑2023 16:02:33
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
610KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Ogloszenie_o_naborze_wnioskow_proponowanych_powiat.doc
13‑03‑2023 16:02:33
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
59KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Ogloszenie_o_naborze_wnioskow_proponowanych_powiat.pdf
13‑03‑2023 16:02:33
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
415KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Uchwala Zarządu 1143 23 - przedłuzenie terminu.doc
14‑03‑2023 07:51:53
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
26KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Uchwala Zarządu 1143 23 - przedłuzenie terminu.pdf
14‑03‑2023 07:51:53
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
200KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Ogłoszenie o naborze wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

30‑03‑2023 14:31:03
Dokumenty:
Plik doc Ogloszenie_o_naborze_wnioskow_proponowanych_powiat.doc
30‑03‑2023 14:32:16
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
60KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Ogloszenie_o_naborze_wnioskow_proponowanych_powiat.pdf
30‑03‑2023 14:32:16
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
411KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Powiat Wieluński ogłasza otwarty nabór na partnera branżowego i partnera dodatkowego w celu wspólnej realizacji projektu

10‑03‑2023 15:30:01
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Ogłoszenie o konkursach na stanowiska: Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego im. J. Korczaka w Wieluniu i Dyrektora Zespołu Szkół nr 2 im. J. Długosza w Wieluniu

20‑02‑2023 10:04:27

Zarząd Powiatu w Wieluniu ogłasza konkursy w celu wyłonienia kandydatów na stanowiska:

  1. Dyrektora II Liceum Ogólnokształcącego im. Janusza Korczaka w Wieluniu,
    ul. Piłsudskiego 6, 98 – 300 Wieluń,
  2. Dyrektora Zespołu Szkół nr 2 im. Jana Długosza w Wieluniu, ul. Traugutta 12,
    98 – 300 Wieluń.
Dokumenty:
Plik pdf OGŁOSZENIE.pdf
20‑02‑2023 10:07:49
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
123KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc OGŁOSZENIE.doc
20‑02‑2023 10:58:25
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
66KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Liczba komunikatów archiwalnych: 138 Numer strony: 1  2  3  4  5  .. 14
Informacja wytworzona przez:
Emilia Jędrzejewska
email: ejedrzejewska@powiat.wielun.pl tel.:043 843 79 54 fax: 043 843 42 63
, w dniu:  24‑06‑2004 12:26:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Elżbieta Caban
email: ecaban@powiat.wielun.pl tel.:043 843 79 48 fax: 043 843 15 01
, w dniu:  24‑06‑2004 12:26:00
Data ostatniej aktualizacji:
18‑04‑2024 14:24:01
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie