POWIATOWA SPOŁECZNA RADA DO SPRAW OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH


Zdjęcie Zarządzenie-70.2023.jpg
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych

01‑04‑2025 14:32:31

Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych działa na podstawie art. 44b, 44c i 44d ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (t.j. Dz. U. z 2024 r. poz. 44 ze zm.) oraz na podstawie rozporządzenia Ministra Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 25 marca 2003 r. w sprawie organizacji oraz trybu działania wojewódzkich i powiatowych społecznych rad do spraw osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2003 r. Nr 62, poz. 560).

Powiatowa Społeczna Rada do Spraw Osób Niepełnosprawnych, zwana dalej „Radą”, jest organem opiniodawczo-doradczym, powołanym w celu realizacji zadań Starosty w zakresie określonym w ustawie z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

  1. Do zadań Rady należy:
  • inicjowanie przedsięwzięć zmierzających do integracji zawodowej i społecznej osób niepełnosprawnych oraz realizacji praw osób niepełnosprawnych;
  • opiniowanie projektów powiatowych programów działań na rzecz osób niepełnosprawnych;
  • ocena realizacji programów;
  • opiniowanie projektów uchwał i programów przyjmowanych przez Radę Powiatu pod kątem ich skutków dla osób niepełnosprawnych;
  • uczestnictwo na wniosek Starosty w spotkaniach dotyczących osób niepełnosprawnych.
  1. W skład Rady wchodzi Przewodniczący Rady oraz czterech członków Rady powołanych spośród przedstawicieli działających na terenie Powiatu organizacji pozarządowych, fundacji oraz przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego (powiatu, gmin).
  2. Kadencja Rady trwa 4 lata.
  3. Członek Rady może zostać odwołany:
  • na swój wniosek;
  • na wniosek organizacji lub organu, które zgłosiły jego kandydaturę;
  • na wniosek Starosty, po zasięgnięciu opinii organizacji lub organu, które zgłosiły jego kandydaturę, w formie pisemnej, w terminie 14 dni od złożenia wniosku o odwołanie.
  1. Członkostwo w Radzie ustaje wraz z wygaśnięciem kadencji Rady.
  2. Na posiedzenia Rady mogą być zapraszani przedstawiciele nauki oraz innych organów, organizacji i instytucji nie reprezentowanych w Radzie, w celu prezentacji stanowiska w sprawie problemów dotyczących osób niepełnosprawnych.
  3. Posiedzenia Rady odbywają się co najmniej raz na kwartał.
  4. Koszty działania Rady pokrywa się ze środków własnych budżetu Powiatu Wieluńskiego.
  5. Członkom Rady zamieszkałym poza miejscem obrad Rady przysługuje – na ich wniosek - zwrot kosztów przejazdu środkami transportu publicznego.
  6. Obsługę administracyjno-biurową Rady prowadzi Oddział Zdrowiai Spraw Społecznych Starostwa Powiatowego w Wieluniu.
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Informacja wytworzona przez:
Dorota Niezgoda
email: dniezgoda@powiat.wielun.pl tel.:43 843 79 44
, w dniu:  01‑04‑2025 09:34:52
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Iga Dąbrowska
email: idabrowska@powiat.wielun.pl tel.:43 843 7958
, w dniu:  01‑04‑2025 09:34:52
Data ostatniej aktualizacji:
01‑04‑2025 14:52:36
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie