KOMUNIKATY - Aktualności


Pliki do pobrania

18‑03‑2024 12:11:27
Uprzejmie informujemy, że w dniu 19.03.2024 r. punkt informacyjny Programu Czyste Powietrze w będzie nieczynny. Przepraszamy za utrudnienia i zapraszamy mieszkańców powiatu w pozostałe wtorki: Starostwo Powiatowe w Wieluniu, Plac Kazimierza Wielkiego 2, Wieluń, w godzinach 9.00-14.00
Brak dokumentów
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Zdjęcie DPP-Plakat-informacja.jpg
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Ankieta dla Mieszkańców Regionu Ziemi Wieluńskiej

01‑02‑2024 11:40:52

Szanowni Państwo, Mieszkańcy Powiatu Wieluńskiego wraz z sąsiadującymi samorządami, działając w ramach porozumienia międzygminnego, przystąpiła do prac nad ,,Strategią rozwoju ponadlokalnego regionu ziemi wieluńskiej na lata 2023-2030". 

Wspólny dokument przełoży się na wzmocnienie współpracy pomiędzy partnerami i będzie stanowił podstawę dla przedsięwzięć prowadzących do osiągnięcia wspólnie określonych celów, mających realne korzyści dla wszystkich mieszkańców obszaru. Strategia rozwoju ponadlokalnego będzie istotnym dokumentem pozwalającym na uzyskanie funduszy unijnych w najbliższych latach. 

Zachęcamy Państwa do wypełnienia ankiety dotyczącej kierunków rozwoju regionu ziemi wieluńskiej. Wyniki badania będą wykorzystywane podczas formułowania celów rozwoju i wyboru obszarów priorytetowych. Istotne jest również zebranie Państwa pomysłów i opinii w zakresie współpracy ponadlokalnej. Ze wspólnej diagnozy potrzeb i przedstawionych opinii zdefiniowana zostanie wizja rozwoju obszaru i założenia współpracy do 2030 roku.

Ankieta ma charakter anonimowy, a jej wyniki zostaną przedstawione w formie raportu z badań i służyć będą do prac nad opracowaniem dokumentu strategicznego. Po wypełnieniu, ankieta zostaje automatycznie przesłana do zbiorczej bazy danych.

Termin wypełnienia ankiet mija 15 lutego 2024 roku.

 

Ankieta w formie on-line dostępna jest pod poniższym linkiem (otwiera się automatycznie po kliknięciu w link):

Ankieta do wypełnienia

Bardzo dziękujemy za poświęcony czas na wypełnienie ankiety oraz Państwa zaangażowanie w działania na rzecz rozwoju obszaru i prace nad strategią rozwoju ponadlokalnego.

 

Z wyrazami szacunku

STAROSTA

Marek Kieler

Brak dokumentów
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Ogłoszenie o otwartym naborze partnera w celu wspólnego przygotowania i realizacji projektu dofinansowanego w ramach Programu Regionalnego Fundusze Europejskie Dla Łódzkiego 2021-2027 (FST)

04‑07‑2023 10:29:33

Działanie FELD.09.02 Społeczeństwo W Transformacji (typ projektu 3-7)

Konkurs nr FELD.09.02-IZ.00-002/23

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
259KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
738KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
227KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
369KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Ogłoszenie naboru wniosków o udzielenie dotacji ze środków pochodzących z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków i wyznaczenie terminu ich składania

03‑08‑2023 12:24:06

     W związku z ogłoszeniem o naborze wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz w oparciu o Uchwałę nr LXV/395/23 Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 14 marca 2023 r. w sprawie zasad udzielenia dotacji ze środków pochodzących z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu wieluńskiego (zwanej dalej „Uchwałą Rady Powiatu w Wieluniu”) Zarząd Powiatu w Wieluniu ogłasza nabór wniosków o udzielenie dotacji ze środków pochodzących z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków i wyznacza termin ich składania.

  • Rodzaj zadań planowanych do dofinansowania
    1. Dotacja może zostać udzielona na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na obszarze powiatu wieluńskiego.
    2. Dotacja, o której mowa w ust. 1 może zostać udzielona na finansowanie nakładów koniecznych określonych w art. 77 ustawy o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, tj:
  1. sporządzenie ekspertyz technicznych i konserwatorskich;
  2. przeprowadzenie badań konserwatorskich lub architektonicznych;
  3. wykonanie dokumentacji konserwatorskiej;
  4. opracowanie programu prac konserwatorskich i restauratorskich;
  5. wykonanie projektu budowlanego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego;
  6. sporządzenie projektu odtworzenia kompozycji wnętrz;
  7. zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku;
  8. stabilizację konstrukcyjną części składowych zabytku lub ich odtworzenie w zakresie niezbędnym dla zachowania tego zabytku;
  9. odnowienie lub uzupełnienie tynków i okładzin architektonicznych albo ich całkowite odtworzenie, z uwzględnieniem charakterystycznej dla tego zabytku kolorystyki;
  10. odtworzenie zniszczonej przynależności zabytku, jeżeli odtworzenie to nie przekracza 50% oryginalnej substancji tej przynależności;
  11. odnowienie lub całkowite odtworzenie okien, w tym ościeżnic i okiennic, zewnętrznych odrzwi i drzwi, więźby dachowej, pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych;
  12. modernizację instalacji elektrycznej w zabytkach drewnianych lub w zabytkach, które posiadają oryginalne, wykonane z drewna części składowe i przynależności;
  13. wykonanie izolacji przeciwwilgociowej;
  14. uzupełnianie narysów ziemnych dzieł architektury obronnej oraz zabytków archeologicznych nieruchomych o własnych formach krajobrazowych;
  15. działania zmierzające do wyeksponowania istniejących, oryginalnych elementów zabytkowego układu parku lub ogrodu;
  16. zakup materiałów konserwatorskich i budowlanych, niezbędnych do wykonania prac i robót przy zabytku wpisanym do rejestru, o których mowa w pkt 7-15;
  17. zakup i montaż instalacji przeciwwłamaniowej oraz przeciwpożarowej i odgromowej.
  • Zasady udzielenia dotacji
    1. Dotacja może być udzielona w wysokości 98% wartości inwestycji określonej we wniosku o udzielenie dotacji zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 8, z zastrzeżeniem ust. 4 i 5 Regulaminu stanowiącego załącznik do Uchwały Rady Powiatu w Wieluniu.
    2. W przypadku gdy wartość ostateczna zadania inwestycyjnego będzie wyższa niż jej wartośćprzewidywana– określona we wniosku o udzielenie dotacji zgodnie z §2 ust. 1 pkt 8 Regulaminu stanowiącego załącznik do Uchwały Rady Powiatu w Wieluniu, wnioskodawca jest zobowiązany do pokrycia różnicy pomiędzy wartością przewidywaną a wartością ostateczną, zwiększając tym samym udział własny w sfinansowaniu zadania inwestycyjnego.
    3. W przypadku, gdy ostateczna wartość zadania inwestycyjnego będzie niższa niż jej wartość przewidywana – określona we wniosku o udzielenie dotacji zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 8 Regulaminu stanowiącego załącznik do Uchwały Rady Powiatu w Wieluniu, kwota dotacji wynosi 98% w stosunku do ostatecznej wartości inwestycji.
    4. Warunkiem ubiegania się o dotację i udzielenia dotacji jest posiadanie przez wnioskodawcę wkładu własnego na realizację zadania inwestycyjnego w wysokości 2% wartości inwestycji określonej we wniosku o udzielenie dotacji zgodnie z § 2 ust. 1 pkt 8 Regulaminu stanowiącego załącznik do Uchwały Rady Powiatu w Wieluniu.
    5. Dotacja może być udzielona wyłącznie na realizację zadań inwestycyjnych, dla których na dzień udzielenia dotacji nie ogłoszono postępowań mających na celu wyłonienie wykonawcy lub wykonawców.
    6. Przy udzielaniu dotacji uwzględnia się następujące kryteria:
  1. stan zachowania obiektu i konieczność zapewnienia ochrony substancji zabytkowej;
  2. dostępność zabytku dla ogółu społeczności lokalnej i turystów;
  3. promowanie dziedzictwa kulturowego i historycznego powiatu wieluńskiego.
    1. Udzieleniedotacji następujenapodstawie odrębnej uchwałyRadyPowiatuw Wieluniu.
  • Zasady składania wniosków o udzielenie dotacji
    1. Udzielenie dotacji może nastąpić po złożeniu wniosku o udzielenie dotacji, który winien zawierać:
  1. dane wnioskodawcy (nazwę i adres wnioskodawcy, REGON (jeśli dotyczy), NIP, adres do korespondencji i e-mail (jeśli posiada));
  2. dane personalne osoby upoważnionej do kontaktu (imię, nazwisko, numer telefonu, adres e-mail (jeśli posiada));
  3. wskazanie zabytku, którego wniosek dotyczy, z uwzględnieniem miejsca jego położenia;
  4. wskazanie tytułu prawnego do zabytku;
  5. nazwę i opis inwestycji – określenie zakresu prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych, które wnioskodawca planuje wykonać;
  6. przewidywany okres realizacji inwestycji;
  7. przewidywany termin zakończenia inwestycji;
  8. przewidywaną wartość inwestycji (w PLN);
  9. wskazanie kwoty udziału własnego (w PLN);
  10. procentowy udział własny wnioskodawcy w realizacji inwestycji;
  11. kwotę wnioskowanych środków (w PLN);
  12. zaświadczenia albo oświadczenia i informacje, o których mowa w ust. 2 i 3, o ile dotyczą wnioskodawcy;
  13. oświadczenie wnioskodawcy o wpisie zabytku dorejestruzabytków, o którymmowa w art. 8 lubewidencjizabytkówwskazanej w art. 22 ustawyz dnia23 lipca2003 r. o ochronie zabytków i opiec nad zabytkami.
    1. Wnioskodawcy, dla których uzyskanie dotacji stanowi pomoc de minimis, o której mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowaniaart. 107 i 108Traktatuo funkcjonowaniuUniiEuropejskiejdo pomocy de minimis, zobowiązani są dołączyć do wniosku:
  1. wszystkie zaświadczenia albo oświadczenia oraz informacje, o których mowa w art. 37 ust. 1 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 743 oraz z 2022 r. poz. 807);
  2. informacje określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. poz. 311, z 2013 r. poz. 276 oraz z 2014 r. poz. 1543).
    1. Wnioskodawcy,dlaktórychuzyskaniedotacjistanowipomocdeminimisw rolnictwie lub rybołówstwie, o której mowa w rozporządzeniu Komisji (UE) nr 1408/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatuo funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rolnym oraz rozporządzeniu Komisji (UE) nr 717/2014 z dnia 27 czerwca 2014 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis w sektorze rybołówstwa i akwakultury, zobowiązani są dołączyć do wniosku:
  1. wszystkie zaświadczenia albo oświadczenia oraz informacje, o których mowa w art. 37 ust. 2 ustawy z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej;
  2. informacje określone w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie (Dz. U. poz. 810).
    1. Jeżeli wniosek o udzielenie dotacji nie spełnia wymogów, o których mowa w ust. 1, Wnioskodawca zostanie wezwany do jego poprawienia/uzupełnienia w terminie nie krótszym niż 3 dni robocze. Po bezskutecznym upływie terminu wyznaczonego do usunięcia braków wniosek podlega odrzuceniu.
    2. Wnioskodawca może złożyć wniosek o udzielenie dotacji w jednej z trzech kategorii:
      • do 150 000 złotych,
      • do 500 000 złotych,
      • do 3 500 000 złotych.
    3. Wnioski o udzielnie dotacji należy składać osobiście w Starostwie Powiatowym w Wieluniu, Pl. Kazimierza Wielkiego 2, 98-300 Wieluń, korespondencyjnie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. Prawo pocztowe (Dz.U. z 2022 r. poz. 896 z późn. zm.) lub elektronicznie za pośrednictwem skrytki Starostwa Powiatowego w Wieluniu na ePUAP: /1017/skrytka.
    4. Wniosek powinien być wypełniony czytelnym pismem lub na komputerze.

 

  • Wyznaczenie terminu składania wniosków
    1. Wniosek należy złożyć do dnia 9 sierpnia 2023 r. do godziny 14.00.
    2. O dacie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Urzędu.
  • Postanowienia końcowe
  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym ogłoszeniem zastosowanie ma uchwała nr LXV/395/23 Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 14 marca 2023 r. w sprawie zasad udzielenia dotacji ze środków pochodzących z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków na dofinansowanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytkach wpisanych do rejestru zabytków lub znajdujących się w gminnej ewidencji zabytków, położonych na terenie powiatu wieluńskiego, uchwała nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Odbudowy Zabytków wraz z załącznikami oraz Regulamin Naboru Wniosków o dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  2. Dodatkowe informacje na temat naboru można uzyskać pod nr tel: 43 843 79 45.

 

Dokumenty:
Plik doc Ogloszenie o naborze wnioskow.doc
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
62KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Ogloszenie o naborze wnioskow.pdf
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
153KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Uchwala Zarządu.doc
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
32KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Uchwala Zarządu.pdf
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
102KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Formularz wniosku.pdf
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
200KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Formularz wniosku.doc
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
86KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Klauzula informacyjna.pdf
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
127KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Klauzula informacyjna.doc
03‑08‑2023 12:25:44
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
35KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Cyberbezpieczeństwo

08‑05‑2023 10:46:44

W świetle obowiązującej ustawy z dnia 5 lipca 2018 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa (Dz.U. z 2018 r. poz. 1560 art. 2 pkt 4) Cyberbezpieczeństwo to „odporność systemów informacyjnych na działania naruszające poufność, integralność, dostępność i autentyczność przetwarzanych danych lub związanych z nimi usług oferowanych przez te systemy” 

Podmiot publiczny w związku z obowiązkiem wypełnienia zadań wynikających z ustawy o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa zgodnie z art. 22 ust. 1 UKSC zapewnia osobom, na rzecz których zadanie publiczne jest realizowane, dostęp do wiedzy pozwalającej na zrozumienie zagrożeń cyberbezpieczeństwa i stosowanie skutecznych sposobów zabezpieczania się przed tymi zagrożeniami, w szczególności przez publikowanie informacji w tym zakresie na swojej stronie internetowej.

Pragniemy przedstawić Państwu najważniejsze zagadnienia dot. niebezpieczeństw, które mogą Państwo napotkać w szeroko rozumianej cyberprzestrzeni. Ponadto pokażemy też Państwu efektywne metody radzenia i zapobiegania tego typu niebezpieczeństwom.

Najczęstsze zagrożenia w cyberprzestrzeni:

  • ataki z użyciem szkodliwego oprogramowania (malware, wirusy, robaki, trojany, keyloggery, itp.),
  • kradzieże tożsamości,
  • kradzieże, wyłudzenia, modyfikacje bądź niszczenie danych,
  • blokowanie dostępu do usług,
  • spam (niechciane lub niepotrzebne wiadomości elektroniczne),
  • ataki socjotechniczne (np. phishing, czyli wyłudzanie poufnych informacji przez podszywanie się pod godną zaufania osobę lub instytucję).

Metody zabezpieczenia się przed zagrożeniami:

  • Używaj silnych haseł (odpowiednia długość, kombinacja małych i dużych liter, cyfr oraz znaków, nie używaj tego samego hasła w różnych miejscach, nie używaj danych osobistych przy tworzeniu hasła, regularna zmiana haseł);
  • Wykonuj regularne aktualizacje systemu operacyjnego oraz aplikacji;
  • Zainstaluj oprogramowanie antywirusowe;
  • Nie otwieraj plików nieznanego pochodzenia;
  • Nie korzystaj ze stron banków, poczty elektronicznej czy portali społecznościowych, które nie mają ważnego certyfikatu SSL;
  • Przeprowadź regularne skanowanie komputera;
  • Pamiętaj, że żaden bank czy Urząd nie wysyła e-maili do swoich klientów/interesantów z prośbą o podanie hasła lub loginu w celu ich weryfikacji;
  • Pamiętaj o włączeniu zapory sieciowej na swoich urządzeniach;
  • Wykonuj kopie zapasowe ważnych danych.

Podstawa prawna:

Ustawa z dnia 11 sierpnia 2020 r. o krajowym systemie cyberbezpieczeństwa Dz.U. 2020 poz. 1369

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Liczba komunikatów archiwalnych: 162 Numer strony: 2  3  4  5  6  .. 17
Informacja wytworzona przez:
Emilia Jędrzejewska
email: ejedrzejewska@powiat.wielun.pl tel.:043 843 79 54 fax: 043 843 42 63
, w dniu:  24‑06‑2004 12:26:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Elżbieta Caban
email: ecaban@powiat.wielun.pl tel.:043 843 79 48 fax: 043 843 15 01
, w dniu:  24‑06‑2004 12:26:00
Data ostatniej aktualizacji:
30‑04‑2025 13:32:11
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie