KOMUNIKAT
 Informujemy, że z dniem 1 sierpnia 2020 r. zmianie uległy przepisy w zakresie rejestracji sprzętu pływającego służącego do amatorskiego połowu ryb.
 Ustawa z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym w zakresie rejestracji łodzi i pontonów z tym dniem straciła moc.
 Zgodnie z ustawą z dnia 12 kwietnia 2018 r. o rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m od 1 sierpnia 2020 r. właściwym organem w sprawie rejestracji jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m jest starosta oraz polskie związki sportowe.
 Zgodnie z ww. ustawą, obowiązkowej rejestracji podlegają: 
  - jacht oraz jednostka pływająca używana do amatorskiego połowu ryb o długości większej niż 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy większej niż 15 kW,
  - jednostka pływająca używana do połowów rybackich,
  - jednostka pływająca uprawiająca żeglugę poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej o ile nie posiada innej niż polska przynależności.
  
 Właściciel jednostki pływającej, która zgodnie z dotychczasowymi przepisami nie podlegała obowiązkowi rejestracji, ma obowiązek ją zarejestrować w terminie 17 miesięcy od dnia 1 sierpnia 2020 r.
 Obowiązkowi rejestracji nie podlega:
  - jednostka pływająca przeznaczona wyłącznie do regat i zawodów sportowych, posiadająca klasę regatową i ważny certyfikat wydany przez polski związek sportowy, albo podmiot właściwy dla państwa bandery jachtu oraz regatowa łódź wiosłowa,
  - jednostka pływająca napędzana wyłącznie siłą ludzkich mięśni,
  - deska surfingowa, deska z żaglem lub inna podobna jednostka pływająca.
  
 Jednostka pływająca o długości do 24 m, która nie podlega obowiązkowi rejestracji, może być zarejestrowana na wniosek właściciela.
 Uwaga: urządzenia pływające służące do amatorskiego połowu ryb o długości powyżej 7,5 m lub napędzie mechanicznym o mocy co najmniej 15 kW zarejestrowane na podstawie dotychczasowych przepisów, tj. ustawy z dnia 18 kwietnia 1985 r. o rybactwie śródlądowym, będą wymagały przerejestrowania. 
 Wpisy do rejestrów oraz dokumenty rejestracyjne wydane na podstawie dotychczasowych przepisów zachowują ważność w przypadku:
  - wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych do dnia 1 stycznia 2000 r. - przez okres 12 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy,
  - wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych do dnia 1 stycznia 2006 r. - przez okres 18 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy,
  - wpisów do rejestrów dokonanych oraz dokumentów wydanych po dniu 1 stycznia 2006 r. - przez okres 30 miesięcy od dnia wejścia w życie ustawy.
  
 Właściciel jednostki pływającej, zarejestrowanej zgodnie z dotychczasowymi przepisami, która podlega obowiązkowi rejestracji, ma obowiązek ją zarejestrować przed upływem terminu ważności dokumentu rejestracyjnego wyżej określonego.
 Opłata:
  - za rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego – 80 zł,
  - za zmianę danych w rejestrze i wydanie dokumentu rejestracyjnego – 80 zł,
  - za wydanie wtórnika dokumentu rejestracyjnego – 80 zł,
  - za wydanie odpisu lub wyciągu z rejestru jachtów i innych jednostek pływających o długości do 24 m – 15 zł,
  - rozpatrzenie wniosku o rejestrację i wydanie dokumentu rejestracyjnego, dla którego wpis do rejestru oraz dokumenty rejestracyjne wydane na podstawie dotychczasowych przepisów utraciły ważność – 60 zł.
  
 Opłatę należy uiścić:
 na rachunek bankowy Starostwa Powiatowego w Wieluniu, pl. Kazimierza Wielkiego 2, 98-300 Wieluń,        nr rachunku 12 9256 0004 0070 2340 2000 0430*
 * tytuł wpłaty: REJA24
 Termin i sposób załatwienia sprawy: 30 dni od dnia złożenia kompletnego wniosku.
 Wymagane wnioski i dokumenty:
  - formularze wraz z dokumentami,
  - dowód własności jednostki pływającej,
  - potwierdzenie wniesienia opłaty.