KOMUNIKATY - Aktualności


Zwiększenie świadomości prawnej dotyczącej transplantacji

01‑03‑2023 11:26:54

Zgodnie z art. 5 ust. 1 Ustawy z dnia 1 lipca 2005 r. o pobieraniu, przechowywaniu i przeszczepianiu komórek, tkanek i narządów (Dz. U. 2020 poz. 2134, 2280) „Pobrania komórek, tkanek lub narządów ze zwłok ludzkich w celu ich przeszczepienia lub pobrania komórek lub tkanek w celu ich zastosowania u ludzi można dokonać, jeżeli osoba zmarła nie wyraziła za życia sprzeciwu”.

Sprzeciw można wnieść poprzez wpis w Centralnym Rejestrze Sprzeciwów, w formie pisemnego oświadczenia własnoręcznie podpisanego i noszonego przy sobie lub ustnej deklaracji złożonej w obecności co najmniej dwóch świadków.

Rozmowa personelu medycznego z osobami najbliższymi zmarłego ma na celu ustalenie jego stanowiska na temat pośmiertnego dawstwa narządów. Prawo nie daje uprawnień rodzinie do decydowania o pobieraniu bądź niepobieraniu cudzych komórek, tkanek i narządów w celu ich przeszczepienia innej osobie. Każdy z nas jest potencjalnym dawcą narządów, dopóki sam za życia nie wyrazi sprzeciwu.

W 2021 roku w Polsce najmłodszy dawca miał 1,5 roku, a najstarszy miał 79 lat.
W województwie łódzkim 13 osób pośmiertnie podarowało komuś swoje narządy.
Na wspomnianym obszarze były 3 szpitale aktywne w programie pozyskiwania narządów od zmarłych na 27 szpitali z potencjałem dawstwa (Poltransplant Biuletyn Informacyjny 2022). Na dzień 31 grudnia 2022 roku na przeszczepienie narządu oczekiwało w naszym kraju 1856 osób (Statystyka prowadzona przez Centrum Organizacyjno-Koordynacyjnego ds. Transplantacji „Poltransplant” w 2022 roku).

Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Ogłoszenie o naborze wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

27‑02‑2023 14:35:18

     W związku z ogłoszeniem o naborze wniosków o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków oraz w oparciu o Uchwałę nr LXIII/386/23 Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 20 stycznia 2023 r. w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, sposobu jej rozliczania oraz sposobów kontroli w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków (zwanej dalej „Uchwałą Rady Powiatu w Wieluniu”) Zarząd Powiatu w Wieluniu ogłasza nabór wniosków do zgłoszenia do dofinansowania w formie dotacji z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

  • Rodzaj zadań planowanych do dofinansowania

1. Zgodnie z założeniami Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, Powiat może wnioskować o udzielenie dofinansowania, które zostanie przeznaczone na udzielenie przez Powiat dotacji,  o której mowa w art. 81 ustawy z dnia 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami, na nakłady konieczne, określone w art. 77 ustawy, na wykonanie prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków, o którym mowa w art. 8 ustawy o ochronie zabytków, lub znajdującym się w ewidencji zabytków wskazanej w art. 22 ustawy o ochronie zabytków, tj:

1) sporządzenie ekspertyz technicznych i konserwatorskich;

2) przeprowadzenie badań konserwatorskich lub architektonicznych;

3) wykonanie dokumentacji konserwatorskiej;

4) opracowanie programu prac konserwatorskich i restauratorskich;

5) wykonanie projektu budowlanego zgodnie z przepisami Prawa budowlanego;

6) sporządzenie projektu odtworzenia kompozycji wnętrz;

7) zabezpieczenie, zachowanie i utrwalenie substancji zabytku;

8) stabilizację konstrukcyjną części składowych zabytku lub ich odtworzenie w zakresie niezbędnym dla zachowania tego zabytku;

9) odnowienie lub uzupełnienie tynków i okładzin architektonicznych albo ich całkowite odtworzenie, z uwzględnieniem charakterystycznej dla tego zabytku kolorystyki;

10) odtworzenie zniszczonej przynależności zabytku, jeżeli odtworzenie to nie przekracza 50% oryginalnej substancji tej przynależności;

11) odnowienie lub całkowite odtworzenie okien, w tym ościeżnic i okiennic, zewnętrznych odrzwi i drzwi, więźby dachowej, pokrycia dachowego, rynien i rur spustowych;

12) modernizację instalacji elektrycznej w zabytkach drewnianych lub w zabytkach, które posiadają oryginalne, wykonane z drewna części składowe i przynależności;

13) wykonanie izolacji przeciwwilgociowej;

14) uzupełnianie narysów ziemnych dzieł architektury obronnej oraz zabytków archeologicznych nieruchomych o własnych formach krajobrazowych;

15) działania zmierzające do wyeksponowania istniejących, oryginalnych elementów zabytkowego układu parku lub ogrodu;

16) zakup materiałów konserwatorskich i budowlanych, niezbędnych do wykonania prac i robót przy zabytku wpisanym do rejestru, o których mowa w pkt 7-15;

17) zakup i montaż instalacji przeciwwłamaniowej oraz przeciwpożarowej i odgromowej.

2. Ogłoszony nabór stanowić będzie podstawę do wyłonienia zadań, które Zarząd Powiatu w Wieluniu, po ich pozytywnej weryfikacji, zgłosi do dofinansowania w ramach ogłoszonego Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

3. W przypadku otrzymania przez Powiat Wieluński dofinansowania w ramach w/w Programu na realizację konkretnego zadania z Wnioskodawcą tego zadania zostanie podpisana umowa o udzielenie dotacji.

  • Zasady udzielenia dotacji

1. Dotacja:

1) może być udzielona w wysokości do 98 % nakładów koniecznych, o których mowa w art. 77 ustawy, na wykonanie przez wnioskodawcę prac konserwatorskich, restauratorskich lub robót budowlanych przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub znajdującym się w gminnej ewidencji zabytków;

2) może być udzielona wyłącznie w przypadku posiadania przez wnioskodawcę udziału własnego w wysokości min. 2%.

3) jest wypłacana po podpisaniu umowy o udzielenie dotacji przez Beneficjenta z Powiatem Wieluńskim na podstawie promes udzielonych powiatowi przez Bank Gospodarstwa Krajowego, po zakończeniu realizacji zadania lub jego wydzielonego etapu.

  • Podmioty mogące ubiegać się o dofinansowanie

O udzielenie dotacji mogą ubiegać się podmioty posiadające tytuł prawny do zabytku znajdującego się na obszarze powiatu wieluńskiego, wynikający z prawa własności, użytkowania wieczystego, trwałego zarządu, ograniczonego prawa rzeczowego albo stosunku zobowiązaniowego.

  • Zasady składania wniosków o udzielenie dotacji
  1. Wnioski należy składać do Starostwa Powiatowego w Wieluniu;
  2. Do złożenia wniosku służy formularz, którego wzór stanowi załącznik nr 1 doniniejszego ogłoszenia;
  3. Do wniosku należy dołączyć dokumenty wyszczególnione w formularzu wniosku;
  4. Podmiot ubiegający się o pomoc de minimis lub pomoc de minimis w rolnictwie jest zobowiązany do przedstawienia podmiotowi udzielającemu pomocy, wraz z wnioskiem o udzielenie pomocy:
  1. wszystkich zaświadczeń o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymał w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenia o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenia o nieotrzymaniu pomocy w tym okresie;
  2. informacji określonych w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawionych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. z 2010 r. Nr 53, poz. 311 z późn. zm.) lub rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2010 r. w sprawie informacji składanych przez podmioty ubiegające się o pomoc de minimis w rolnictwie lub rybołóstwie (Dz. U. z 2010 r. Nr 121, poz. 810 z późn. zm.)
  1. Wnioskodawca może złożyć wyłącznie jeden wniosek, o dotację w jednej z trzech kategorii:

a) do 150 000 złotych brutto,

b) do 500 000 złotych brutto,

c) do 3 500 000 złotych brutto.

  1. Wnioski o udzielnie dotacji należy składać osobiście w Starostwie Powiatowym w Wieluniu, pl. Kazimierza Wielkiego 2, 98-300 Wieluń lub korespondencyjnie za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. - Prawo pocztowe, w terminie do 7 marca 2023 r. do godziny 15.00.
  2. O dacie złożenia wniosku decyduje data wpływu do Urzędu.
  3. Wniosek powinien być wypełniony czytelnym pismem lub na komputerze.
  • Zasady wyboru wniosków
  1. Wyboru wniosków dokonuje Zarząd Powiatu w Wieluniu.
  2. Zarząd Powiatu powołuje Komisję oceniającą złożone wnioski.
  3. Komisja dokonuje oceny wszystkich wniosków celem wybrania nie więcej niż 9 wniosków o najwyższej punktacji, które objęte zostaną wnioskami Powiatu Wieluńskiego o udzielnie dotacji w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  4. Podstawę pracy Komisji stanowią wnioski złożone w terminie określonym w cz. IV pkt. 6. Wnioski złożone po terminie, niekompletne lub złożone przez podmioty nieuprawnione podlegają odrzuceniu.
  5. Do zadań Komisji należy ocena wniosków według kryteriów formalnych i merytorycznych, określonych na kartach oceny stanowiących odpowiednio załącznik nr 2 i 3 do Uchwały Rady Powiatu w Wieluniu.
  6. Komisja podejmuje rozstrzygnięcia na podstawie przyznanych punktów, określonych w karcie oceny merytorycznej, stanowiącej załącznik nr 3 do Uchwały Rady Powiatu w Wieluniu. W przypadku równej liczby punktów decyduje głos Przewodniczącego Komisji. Dofinansowany może być wniosek który uzyska minimum 60% punktów z oceny merytorycznej.
  7. Komisja przedkłada Zarządowi Powiatu w Wieluniu do akceptacji wyniki oceny wniosków w formie protokołu podpisanego przez Przewodniczącego.
  8. Informacja o wynikach pracy Komisji, o których mowa w pkt. 6 umieszczona zostanie w Biuletynie Informacji Publicznej Powiatu Wieluńskiego.
  9. Wnioskodawcom, którzy złożyli w terminie wniosek o udzielenie dotacji i których wnioski nie zostały wybrane do ubiegania się przez Powiat Wieluński o dofinansowanie w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków nie przysługuje prawo do wniesienia odwołania.
  10. Złożenie wniosku o dotację nie jest równoznaczne z przyznaniem dotacji, nie gwarantuje również przyznania dotacji w wysokości określonej we wniosku.
  • Warunki podpisania umowy o dotację
    1. Udzielenie dotacji nastąpi na podstawie umowy o udzielenie dotacji podpisanej pomiędzy Wnioskodawcą a Powiatem Wieluńskim.
    2. Warunkiem podpisania z wnioskodawcą umowy o dotację będzie uzyskanie przez Powiat Wieluński promesy wstępnej w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
    3. Powiat Wieluński poinformuje w formie pisemnej Wnioskodawców, których zadania inwestycyjne zostaną wybrane do otrzymania dotacji.
    4. Decyzję o przyznaniu dotacji podejmuje Rada Powiatu w Wieluniu w formie odrębnej uchwały pod warunkiem przyznania przez Bank Gospodarstwa Krajowego Powiatowi Wieluńskiemu wstępnej promesy na udzielenie dotacji.
    5. Uchwała o przyznanie dotacji określać będzie:
  1. nazwę podmiotu otrzymującego dotację;
  2. prace lub roboty budowlane przy obiekcie zabytkowym, na wykonanie których przyznanodotację;
  3. kwotę dotacji do przekazania w roku budżetowym lub do przekazania w roku następnym.
  • Termin i warunki realizacji zadania
  1. Zadanie powinno być zrealizowane z zasadami określonymi w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  2. Szczegółowe zasady dotyczące terminów i warunków realizacji zadania określa Uchwała Rady Powiatu w Wieluniu.
  • Postanowienia końcowe
  1. W sprawach nieuregulowanych niniejszym ogłoszeniem zastosowanie ma uchwała nr LXIII/386/23 Rady Powiatu w Wieluniu z dnia 20 stycznia 2023 r. w sprawie zasad i trybu udzielania dotacji na prace konserwatorskie, restauratorskie lub roboty budowlane przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków lub gminnej ewidencji zabytków, sposobu jej rozliczania oraz sposobów kontroli w ramach Rządowego Programu Odbudowy Zabytków, uchwała nr 232/2022 Rady Ministrów z dnia 23 listopada 2022 r. w sprawie ustanowienia Rządowego Programu Odbudowy Zabytków wraz z załącznikami oraz Regulamin Naboru Wniosków o dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.
  2. Dodatkowych informacji na temat naboru udziela:
  • Anna Pakuła, tel. 43 843 79 45.
Dokumenty:
Plik doc Formularz wniosku.doc
27‑02‑2023 14:36:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
148KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Formularz wniosku-1.pdf
27‑02‑2023 14:36:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
560KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Ogłoszenie o naborze wnioskow.doc
27‑02‑2023 14:36:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
63KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Ogłoszenie o naborze wnioskow.pdf
27‑02‑2023 14:36:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
371KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Uchwala Zarządu 1124 23- ogłoszenie.doc
27‑02‑2023 14:36:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
28KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Uchwala Zarządu 1124 23- ogłoszenie-1.pdf
27‑02‑2023 14:36:19
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
191KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Przedłużenie do 21 marca 2023 r. do godz. 15:00 nabóru wniosków do dofinansowania Rządowego Programu Odbudowy Zabytków.

13‑03‑2023 15:48:23

Uwaga !!!

Zgodnie z Uchwałą Nr 1143/23 Zarządu Powiatu w Wieluniu z dnia 10 marca 2023 r. zostaje przedłużony do 21 marca 2023 r. do godz. 15:00 nabór wniosków do dofinansowania Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

Dokumenty:
Plik doc Formularz wniosku.doc
13‑03‑2023 16:02:33
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
145KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Formularz wniosku.pdf
13‑03‑2023 16:02:33
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
610KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Ogloszenie_o_naborze_wnioskow_proponowanych_powiat.doc
13‑03‑2023 16:02:33
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
59KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Ogloszenie_o_naborze_wnioskow_proponowanych_powiat.pdf
13‑03‑2023 16:02:33
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
415KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik doc Uchwala Zarządu 1143 23 - przedłuzenie terminu.doc
14‑03‑2023 07:51:53
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
26KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Uchwala Zarządu 1143 23 - przedłuzenie terminu.pdf
14‑03‑2023 07:51:53
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
200KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Ogłoszenie o naborze wniosków proponowanych do zgłoszenia do dofinansowania z Rządowego Programu Odbudowy Zabytków

30‑03‑2023 14:31:03
Dokumenty:
Plik doc Ogloszenie_o_naborze_wnioskow_proponowanych_powiat.doc
30‑03‑2023 14:32:16
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/msword
Rozmiar:
60KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie
Plik pdf Ogloszenie_o_naborze_wnioskow_proponowanych_powiat.pdf
30‑03‑2023 14:32:16
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Typ dokumentu:
application/pdf
Rozmiar:
411KB
Liczba pobrań:
Trwa wczytywanie

Powiat Wieluński ogłasza otwarty nabór na partnera branżowego i partnera dodatkowego w celu wspólnej realizacji projektu

10‑03‑2023 15:30:01
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Ogłoszenie o przetargu na sprzedaż samochodu osobowego będącego własnością Domu Dziecka w Komornikach

10‑02‑2023 11:20:58
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Ogłoszenie o przetargu na sprzedaż samochodu osobowego będącego własnością Domu Dziecka w Komornikach

02‑12‑2022 09:49:02
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Ogłoszenie o przetargu na sprzedaż autobusu będącego własnością Domu Dziecka w Komornikach

16‑09‑2022 13:00:32
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Zdjęcie 22-sierpnia-_MDUOAP_plakat.jpg
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.

Zatrudnienie specjalistów do realizacji zadań wiodącego ośrodka koordynacyjno-rehabilitacyjno-opiekuńczego na obszarze powiatu wieluńskiego

28‑06‑2022 12:27:31
Liczba pobrań
Trwa wczytywanie metryki. Proszę czekać.
Liczba komunikatów archiwalnych: 161 Numer strony: 3  4  5  6  7  .. 17
Informacja wytworzona przez:
Elżbieta Caban
email: ecaban@powiat.wielun.pl tel.:043 843 79 58
, w dniu:  24‑06‑2004 12:26:00
Informacja wprowadzona do BIP przez:
Elżbieta Caban
email: ecaban@powiat.wielun.pl tel.:043 843 79 48 fax: 043 843 15 01
, w dniu:  24‑06‑2004 12:26:00
Data ostatniej aktualizacji:
18‑04‑2025 10:53:40
Ilość wyświetleń:
Trwa wczytywanie
Wczytywanie danych...
Lp. Rodzaj zmiany Data aktualizacji Wytworzono przez Wprowadzono przez Akcje
Wczytaj kolejne wersje artykułu
Pokaż archiwalne komunikaty publikowane na tej stronie